IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Nissan Qashqai влезе в Топ 5 на Европа

Най-популярен на Стария континент продължава да е Volkswagen Golf

Nissan Qashqai влезе в Топ 5 на Европа

Кросовърът Nissan Qashqai успя да влезе сред първите 5 в класацията на най-добре продаващите се автомобили в Европа за месец февруари. Според данните, оповестени от Jato Dynamics, за този период са били продадени 15 813 бройки от модела.
Nissan Qashqai влезе в Топ 5 на Европа
Най-популярен на Стария континент продължава да е Volkswagen Golf. На втора позиция се оказа хечбекът Renault Clio, който се придвижи с две места нагоре в сравнения с януари. За отбелязване е, че само Clio и Qashqai записват ръст на продажбите през февруари.

Топ 10 на моделите

Модел                   Февруари 2013        Февруари 2012       Динамика

Volkswagen Golf       32 663                 32 746                       -0,3%
Renault Clio               22 318                18 999                        +17,5%
Volkswagen Polo      19 538                24 425                        -20%
Peugeot 208             18 867                     202                          -
Nissan Qashqai          15 813                15 266                       +3,6%
Ford Fiesta                 15 571                19 423                       -19,8%
Ford Focus                 14 632                19 684                       -25,7%
Fiat Panda                 14 024                15 883                       -11,7%
Opel Corsa                13 686                18 933                       -27,7%
Opel Astra                  13 093                15 400                        -15%

При производители лидер също е Volkswagen, докато второто и третото място вече са заемат от френските марки Renault и Peugeot, където досега бяха Ford и Opel. Тези две компании вече са четвърти и пети. Всички производители от Топ 10 записват спад в продажбите в сравнение с миналата година.

Топ 10 на марките

Марка                  Февруари 2013       Февруари 2012        Динамика

Volkswagen            107 739                 119 480                       -9,8%
Renault                    58 725                     68 940                      -14,8%
Peugeot                   56 083                     61 486                       -8,8%
Ford                           54 044                    68 887                       -21,5%
Opel                          49 440                    58 904                        -16,1%
Citroen                     46 986                     57 424                        -18,2%
Fiat                            43 740                    46 815                         -6,6%
Audi                          43 359                   45 188                         -4,0%
BMW                         39 628                   40 024                         -1,0%
Mercedes-Benz          39 249                   40 445                          -3,0%

Като цяло спадът на продажбите в Европа е 10.3%, като единствената държава, където се отбелязва увеличение е Великобритания - +7.9%. Резултатите на другите големи икономики са Германия (-10.5%), Франция (-12.1%), Италия (-17.2%) и Испания (-9.4%).

Снимка: Nissan
 

0 от 500
  • #17
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Е и? В Дания и Норвегия да си купиш кола е непосилно. Таксите и митата са по 250% от стойността на автомобила. Всеки си прави собствен избор за какво ще си даде парите. И въпреки, че ей я къде е Германия, не забелязах да се карат повече немски автомобили, особено в Дания. В Сингапур ситуацията е същата, няма немско, няма чпонско. Процентова брадва за всякакви автомобили, тъй като нямат родно производство. Че и след изтичане на щофьорския лиценз (10 годишен) пак около 10 хил. Евро за подновяване.
  • #16
    8 rate up comment 7 rate down comment
    doc ( преди 12 години )
    Yasno e,4e krizata e samo v Evropa!Horata kupuvat niskobyudgetni evropeiski koli,zashtoto ne mogat da si pozvolyat po-visokite ceni na japonskite avtomobili,natovareni s vsyakakvi mita i taxi!
  • #15
    11 rate up comment 7 rate down comment
    до смешника ( преди 12 години )
    Иновациите идват от всякъде, не само от Европа. А какво е доказала историята? Че немското общество е изградено от най-тъпите хора избрали демократично диктатор като Хитлер, ето това е доказала.
  • #14
    4 rate up comment 12 rate down comment
    до абсолютише тъпак ( преди 12 години )
    Смешен си. Културата идва от европа, както и иновацията. През вековете историята го е доказала, че европа е центъра на цивилизацията. И ти разсъждаваш дали тъпия японец или тъпия американец ще си купи европейска кола?! Ами как да си я купи като е примитивен, той вижда японско или американско - евтино, евтино, а европейско - обложено с мито, данъци, скъпа работна ръка - естествено по-скъпо. И тъпия японец естествено че ще вземе родното. А като знаем и какви са фанатици от втората световна война
  • #13
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Спадовете в Европа засягат всички, интересно че форд миналия месец с новата фиеста фейслифт не са белязали подобрение на продажбите. А новата фиеста има всичко освен ксенон - с новата система sync, с предната решетка която прилича 1 към 1 на астън мартин, като цяло много приятна кола но явно по-високата цена си казва думата и хората залагат на ФВ.. Говорим за големите пазари на запад, защото пазара у нас е една плюнка от целия пазар на нови коли в ЕС...
  • #12
    9 rate up comment 2 rate down comment
    до бсолютише ( преди 12 години )
    Много си прав. Но и времената вече се менят. Аз миналата седмица си втълпих, че искам да сменям маслото на скоростната кутия, предните амортисьори с по-твърди, а и е вече време за нови накладки. Цък два пъти с мишката и след 2 дни DHL звънят на вратата с частите в ръка. Иначе аз ходя точно в такова малко градче на 20тина км. от тук при VW с Мултивана, който карам служебно, иначе в големия град е като да си запишеш час за зъболекар - елате след 20 дни...
  • #11
    10 rate up comment 5 rate down comment
    Абсолютише анонимише ( преди 12 години )
    Заводи в чужди страни се строят с цел избягване на митата, но по патриотични и практични причини,с предимство се изкупува местното производство.Напр. в Германия във всяко село има ФВ, което означава бързи и удобни доставки на рез.части,консултации,неделни дни-партита (с кафе и пасти) за желаещите със семействата си.А аз като бях там, за моето Мицубиши ( ръка) за един ремък пътувах на 60 км в едната посока.:)
  • #10
    22 rate up comment 3 rate down comment
    до v-1 до Абсолютише ( преди 12 години )
    Много азиятски марки имат заводи в Европа. Моят Nissan e сглобяван в същия завод, където се сглобява този Qashqai - Съндърланд, Англия. Honda имат заводи в Англия, Toyota - в Турция. Hyundai имат завод в Новице, Чехия, също и в Русия. Има много за изброяване... :)
  • #9
    23 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Аз харесвам Nissan и политиката им. Когато Renault ги купи през '99, Nissan имаха $21 млрд. дълг, '05 вече нямаха такъв, а сега са с $3,7 млрд. печалба. За сравнение, печалбата на далеч по-големите VW e $4,7 млрд. Карлос Гон според мен е много добър мениджър. Карам кола от новия период на Nissan-модел '04, адски доволен съм! На цената на уж запазен Golf4 имам подгряване на седалките, камера за задно виждане, нисък разход за кола 1,6 тона, много добър комфорт, много място и нито 1 проблем досега.
  • #8
    11 rate up comment 6 rate down comment
    ... ( преди 12 години )
    Новото клио е много готино жалко, че засега няма да се предлага и рс версията за БГ