IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

ЖАН – МАРТИН ФОЛЦ: БЕНЗИНОВИТЕ ХИБРИДИ НЯМАТ БЪДЕЩЕ В ЕВРОПА

Шефът на концерна PSA /Пежо - Ситроен/ Жан-Мартин Фолц съобщи, че в началото на 2006 г. групировката ще представи хибриден прототип, използаващ дизелов двигател. Съобщението беше направено в Бразилия, по повод петата годишнина от началото на производството на автомобили от групата PSA там.

ЖАН – МАРТИН ФОЛЦ: БЕНЗИНОВИТЕ ХИБРИДИ НЯМАТ БЪДЕЩЕ В ЕВРОПА
Хибридните автомобили, задвижвани с алтернативни двигатели са добре познати. Дори в края на миналата година Тойота Приус, задвижвана с бензинов и с електромотор, бе избрана за кола на 2005 - та в Европа. Новото в концепцията на PSA е това, че бъдещето на хибридните автомобили се свързва с дизеловите мотори. "Дизеловите двигатели предлагат същата мощност, както бензиновите но с 20% по-нисък разход на гориво. Само дизеловата хибридна система може да предложи реално намаляване на разхода", заявява Жан-Мартин Фолц. " Като имаме предвид популярността на дизеловите мотори в Европа тук няма да има място за бензинови хибридни автомобили. Те могат да имат бъдеще там, където доминира бензинът, т.е. в Съединените щати и Япония", продължава Фолц.
     В момента в Бразилия групата PSA разработва дизелов двигател, задвижван от екогориво на базата на смес от олио от соя и спирт от захарна тръстика. Фолц заяви, че проектът е много напреднал, и че един хибриден автомобил, използващ биодизел може наистина рязко да снижи разхода, както и вредните емисии. Проблем обаче все още остава високата цена. Фолц каза, че групата PSA ще представи прототип на автомобил, който да докаже жизнеността на тази технология. Дали обаче концернът ще произвежда такива автомобили е рано да се каже. Не е ясно дали потребителите са готови да приемат подобна технология и да плащат високата цена срещу перспективата за бъдещи икономии.
     Идеята за хибридни автомобили на базата на дизелови двигатели не е съвсем нова. И днес например в Чикаго се движат градски автобуси с дизелови и с електромотори. В София пък има градски автобуси на дизел и газ. Предлаганите на пазара хибридни леки автомобили обаче, са само с бензинови двигатели и алтернативен електро-двигател и това се дължи на по-приемливата цена.
0 от 500