IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford вика помощ на български

Системата е първата, която „владее“ родния ни език

Ford вика помощ на български

Компанията Ford въведе в България новата си системата за помощ при аварийни ситуации, която е част от системата SYNC. Тя се предлага в над 30 европейски държави, „владее“ водещите в бранша 26 езика и дори „говори” на български, посочват производителите, уточнявайки, че Ford е първата автомобилна марка, която предлага тази животоспасяваща помощ у нас на родния ни език.
Ford вика помощ на български
Ford B-MAX. Снимка: Ford

Системата за помощ при аварийни ситуации е изключително полезна и изключително лесна за използване. В случай на инцидент тя автоматично набира номер 112 чрез свързания с Bluetooth мобилен телефон и дава информация за инцидента. SYNC подава точното местоположение на автомобила, тъй като пътниците има вероятност да са дезориентирани, зашеметени или ранени. В зависимост от мястото на инцидента, „общуването” с местните аварийни служби се осъществява на съответния език в ЕС, например в Германия разговорът протича на немски език, а в България – на български.

За инцидент се считат случаите, в които има отворена въздушна възглавница (без тази за колената на водача) или при прекъсване подаването на гориво към двигателя. Данните от системата включват GPS координати на автомобила и всяка допълнителна информация, събрана от системите за безопасност като скорост и тип на удара – страничен, челен, преобръщане, вероятността да има дете на предната седалка – ако е изключена пасажерската въздушна възглавница и др.

Новата система за помощ при аварийни ситуации е част от системата SYNC, като се предлага без допълнително заплащане и без месечни вноски, за целия жизнен цикъл на автомобила.

SYNC е една от най-новите и значими иновации на Ford и представлява система за пълна свързаност в автомобила. Тя позволява на пътуващите в колата да управляват с гласови команди мобилните си телефони, контактите в тях, MP3-плейърите и цялата аудио библиотека само чрез назоваването на конкретен жанр, изпълнител, албум или песен. Системата дори чете получените SMS-и на глас. Целта е водачите да са напълно концентрирани върху шофирането, с ръце върху волана и очи на пътя, заявяват производителите.

SYNC е вече позната на потребителите в САЩ, но дебютира в Европа в края на миналата година, с представянето на новия B-MAX. Системата се предлага за моделите Fiesta, B-MAX, Focus, Focus ST, C-MAX, Kuga, Transit Custom, Tourneo Custom и Tourneo Connect.

Тагове: ford sync
0 от 500
  • #15
    2 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    А тоя, дето си ходи с блутута по улицата е опасен за останалите. Аз говоря за съвсем други неща - автоматично свързване на телефона с колата, след като се даде на контакт. настройките се правят един единствен път за даден телефон и после изобщо не му мислиш, дали имаш слушалки или къде е телефона ти, че като ти звъннат в движение да вдигнеш. Нямаш и отвличане на вниманието, както и опасност от надутата уредба да не чуеш телефона. Просто музиката спира докато говориш. Абе...техника.
  • #14
    2 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    А надуваемия колан отзад си е в експлоатация вече. Такъв предвиждат и Мерцедес, само дето при Форд се монтира вече година и нещо. А пък ако говорим за Фиеста, дайми пример за автомобил от 2008 година, при който едновременно може да имаш безключов достъп, безключово стартиране и гласови команди. Аз не знам за такъв. Поотделно ги има, да, но ако човек иска тия две екстри заедно, няма как да разполага с тях при други автомобили от 2008 година. Ще трябва да минава към по-висок клас, ако изобщо има..
  • #13
    3 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    дай да ги видим тия 3 цилиндрови мотори в компактния клас, където е Фокус и BMW 1, който също скоро ще е с 3 цилиндров 1.5 литров, както и Фолксваген. То ако става въпрос, Вартбург от време оно са с 3 цилиндъра. На всичко отгоре купуваш само едно бутало при основен ремонт. Въпросът е, че напоследък Форд въвеждат новите неща преди всички останали, ако сравняваме автомобили от един клас, а не Ролс Ройс с Фиеста.
  • #12
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Като кажеш,("gaz uzerinde"), дали ще те разбере.....като слагаш, за 2 лева....
  • #11
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    3-цил. японски модели с турбо имах предвид.
  • #10
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Бъчва,Фордовете са първи за много неща само в твоята кратуна.Вземи се запознай с 3-цил. японски модели от е от коя година са и тогава приказвай Форд в какво били пионери!Иначе тази екстра е добра и не бих се лишил от нея.
  • #9
    7 rate up comment 4 rate down comment
    ?!?!? ( преди 12 години )
    Естествено имам предвид 4 цилиндров:))
  • #8
    9 rate up comment 7 rate down comment
    ?!?!?! ( преди 12 години )
    Каца , купи си 3 цилиндъра с турбо а аз(като по-***) ще си карам 1.4 атмосферен със същата мощност.
  • #7
    15 rate up comment 4 rate down comment
    до бъчвата ( преди 12 години )
    Понеже си специалист по марката , кажи тази система ще щ има ли в най-ниското ниво на оборудване(ако не бъркам беше "Амбиенте") или е само за"Титаниум" и "Джия"? Друг е въпроса колко българи ще си включат телефона към тази система?Повечето сънародници ходят по улицата с блутут слушалки , но в колата говорят по телефона.
  • #6
    5 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    E, дано да не ти се случва реална ситуация на тая "аварийната". Форд през последните години са пионери в много неща. Или поне пионери сред конглокентите си. Още никой не може да им стъпи на трицилиндровия мотор и дори на системата за автоматично спиране. Вярно, вече има последователи, ама кой бе първи? Форд и Волво. Кой първи монтира серийно надуваеми колани на задните седалки? Форд. Кой има и възглавница за коленете дори в малкия си клас? Естествено Форд. И т.н.н.