fallback

Селището BMW xDrive се пренесе в България

Немската марка представя у нас възможностите на интелигентната система за задвижване на всички колела

Намиращото се в близост до София летище Лесново отново стана арена на неповторими изживявания зад волана на автомобилите на BMW. Този път немската автомобилна компания пренесе у нас "селището xDrive", познато от едноименната реклама, за да представи нагледно и в различни условия предимствата на двойното задвижване на автомобилите си. Събитието има продължителност 4 дни - до неделя, като не него ще присъстват над 400 души от цялата страна. Организира се от BMW Group Централна и Източна Европа и BMW Driving Academy, като освен в България се провежда още в Словения, Словакия, Чехия, Унгария, Полша и Румъния. На разположение на журналисти, клиенти и приятели на марката в България са 28 модификации от всички моделни серии - от BMW Серия 1 до BMW Серия 7, оборудвани с BMW xDrive, както и екип професионални инструктори от BMW Driver Academy. Специално изграденото трасе разполага с четири тренировъчни станции - три на самото летище и една по обществените пътища в района. По време на активно шофиране по обществената пътна мрежа участниците в събитието могат да се запознаят с различните асистиращи системи от BMW ConnectedDrive, като и да изпитат възможностите на интелигентната система за задвижване на всички колела в ежедневно шофиране на моделите от най-горния клас на гамата на BMW - Серия 5, Серия 6, Серия 7, Х6 и Х5. Налични са и модели с новия 3.0-литров двигател с три турбокомпресора. Тестът на т.нар. Performance Parcour, който е позициониран на самата писта на летището и представлява слалом с различни препятствия, демонстрира динамичните характеристики на моделите оборудвани със системата BMW xDrive. А на специално подготвените рампи, които са също на пистата, участниците в събитието могат да се уверят лично в устойчивостта на автомобилите BMW и функцията Асистент за спускане на наклон. Четвъртата станция е статична и представлява презентация на последните новости от BMW Connected Drive, сред които навигация с 3D интерфейс, RSS news feed, интернет, Live Streaming и др. Четирите тренировъчни станции имат за цел да представят възможностите на интелигентната система за задвижване BMW xDrive. А именно, че е напълно възможно с един и същ автомобил да покоряваш нелеки офроуд изпитания, да преминаваш с бясна скорост през хлъзгав слалом и да се возиш комфортно с максимална скорост по магистралата. При това напълно безопасно и без да се налага да следиш работата на системата или да я включваш / изключваш. Какво представлява и как работи BMW xDrive Системата функционира изцяло на електронен принцип и е способна не само да подобри сцеплението, но и да предотврати възникването на нестабилност. Двойното задвижване се използва не само за компенсиране на проблемите със сцеплението, но и за повишаване на динамиката. Това е възможно благодарение на реагиращия екстремно бързо електронно управляван многодисков съединител в разпределителната кутия и свързаността му със системата за Динамичен контрол на стабилността (Dynamic Stability Control DSC). За анализ на ситуацията на пътя, освен оборотите на колелата, се взимат под внимание и подаваните от системата данни за завъртането на волана, положението на педала на газта и страничното ускорение, включително и изчисленото на тяхна база положение на автомобила на пътя. И именно за това, с право, BMW нарича своята система за двойно задвижване най-интелигентна в света. Друга отличителна характеристика на BMW xDrive е, че тя незабавно разпознава нуждата от преразпределение на мощността и реагира превантивно, с което предотвратява превъртането на колелата от самото начало. В резултат на това BMW xDrive може да извърши изключително бърза настройка, за да пренасочи до 100% от двигателната мощ към само една от осите, а с въведения при BMW Х6 Dynamic Performance Control - и между лявото и дясното задно колело. Така движението в завои е още по-прецизно, а ускорението още по-голямо при максимално сцепление при излизане от кривата. BMW xDrive се предлага на практика във всички моделни серии от BMW Серия 1, през BMW Серия 3, BMW Серия 5 и обхваща горния сегмент на премиум класа BMW Серия 6 и луксозните лимузини от BMW Серия 7. Двойно задвижване се предлага дори при автомобилите от BMW M GmbH – BMW X5 M и BMW X6 M, както и във всички представител на най-новата продуктова категория - BMW M Performance автомобилите. През 2012 г. в цял свят са продадени общо 497 515 автомобила BMW, оборудвани с интелигентната система BMW xDrive. В България 77% от реализираните автомобили са с двойно задвижване.

Тагове: bmw xdrive
fallback
  • #14
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ахаха, богаташ с х5, ама иначе няма 3 бона за зимни гуми. Оххх, селооо...
  • #13
    не пасе ( преди 11 години )
    Х5, буксува като луда,и се зарови....
  • #12
    Анонимен ( преди 11 години )
    ""ИСТИНАТА ЗА 4Х4 АВТОМОБИЛИ ВЕЧЕ СЕ КАЗВА хDRIVE,НЯМА КУАТРО,4МАТИЦИ,AWD,И ДРУГИ ИЗМИСЛИЦИ !МАЛКО СЕ ПОУГЛЕДАЙТЕ ,ВИЖТЕ И В YOUTUBE! "" Тове изобщо не е вярно, в ю-туб има един тест с въртяща се ролка, което беше доказано, че няма как да се случи в реална ситуация по никой път и пътна обстановка. Освен ако умишлено не минеш по път с ролка! В тестовете 4Х4 на БМВ изобщо не дава предимство пред Ауди или Мерцедес, дори има по-лошо пътно поведение в завой и по-висок разход и по-малка динамика.
  • #11
    До не пасе ( преди 11 години )
    Помислил ли си ,че може да е бил със летни гуми или някви зимни без осебено голям грайфер
  • #10
    Анонимен ( преди 11 години )
    Много хора се заблуждават че като си купят 4Х4 и са си купили високопроходим танк. 4Х4 е най-добрата система, защото можеш да караш на вода,сняг,лед на всичко. Но не и за катерене на планини. Хората са направили 4Х4 за коли, защото е по-добро от предно или задно. Но това не означава, че можеш да минеш от там където само може да се катериш. Все пак колата има просвет и ако слезеш под него няма файда. Ако затънеш в сняг или кал и гумите ти се въртят без натиск върху твърда повърхност гориш.
  • #9
    Анонимен ( преди 11 години )
    ИСТИНАТА ЗА 4Х4 АВТОМОБИЛИ ВЕЧЕ СЕ КАЗВА хDRIVE,НЯМА КУАТРО,4МАТИЦИ,AWD,И ДРУГИ ИЗМИСЛИЦИ !МАЛКО СЕ ПОУГЛЕДАЙТЕ ,ВИЖТЕ И В YOUTUBE!
  • #8
    не се коси ( преди 11 години )
    "Не пасе", не се коси :). Така се правят тестовете - примерно 50 дни на груби и интензивни изпитания, които се равняват на 5 000 дни нормално каране. Всички го правят така ;)
  • #7
    Анонимен ( преди 11 години )
    BMW правят страхотни автомобили, но колко хляб има да изядат докато настигнат Subaru за титлата най-добра AWD система.
  • #6
    до Анонимен ( преди 11 години )
    За да не си голословен *** дай аргументи за твърденията си! В статията има такива!
  • #5
    Не пасе ( преди 11 години )
    Гледах през прозореца, последния голям сняг BMW X5 как затъна до нас, трима с лопати помагаха, и пак нищо, човека с "джипа" потъна в земята от срам, то не беше бутане хвърляне с лопатите!!!!! На края се обади по телефона, и негов работник, дойде го дърпа с Opel Frontera! На съседната улица, момче със стар дизелов Nissan Patrol чисти улицата! Реклама, реклама ама поне не лъжете хората! Като рекламата на Peugeot, 5000 дни изпитания(13,5 години) АЛОООООООО
fallback
Последни