BMW е най-добре продаваната премиум марка в света през първите два месеца на 2013 година, сочи статистиката на Bloomberg. През месец февруари базираната в Мюнхен компания е записала ръст от 7% при глобалните си продажби, което я извежда на челното място пред Audi. Разликата между BMW и Audi обаче е само 407 продажби, което обещава оспорвана надпревара за първото място до края на годината.
На трета позиция за първите два месеца на тази година се позиционира Mercedes-Benz. Началото на 2013 година определено не може да се нарече добро за базираната в Щутгарт марка. Изоставането спрямо BMW достига 37 229 сделки, а продажбите спрямо същия период на миналата година намаляват с 5.8%.
Анализаторите обаче не бързат да отписват Mercedes-Benz от надпреварата. В близките месеци компанията ще пусне на пазара няколко нови модела - CLA, E-Class (фейслифт), нов S-Class, които ще й помогнат да увеличи продажбите си. Освен това Mercedes-Benz ще назначи допълни 21 смени на поточните линии за производството на A- и B-Class в завода в Ращат, Германия, за да отговори на увеличеното търсене на тези модели.
За неблагоприятните резултатите на Mercedes-Benz помага и спадът от 47% при продажбите в Китай. Най-добре там се представя Audi - ръст 3.5%, следвана от BMW - ръст 3.2%.
Снимка: Motortrend