IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Land Rover е готов и с Defender на ток

Машината вече е тествана в реални условия и се справя отлично

Land Rover е готов и с Defender на ток

Превръщането на градска малолитражка в електромобил е напълно логичен ход, но може ли същото да се случи с голям всъдеход, който се е доказал като една от най-високопроходимите машини на света? Компанията Land Rover дава категоричен отговор на това, като построи 7 електрически прототипа на модела си Defender.
Land Rover е готов и с Defender на ток
Те ще бъдат изложени на предстоящото автомобилно изложение в Женева, като са напълно идентични на външен вид с добре познатата машина. И което е по-важното – успели са да съхранят всички нейни всъдеходни качества. Електромобилите са тествани в реални условия и според британския производител са се справили на високо ниво. Те са успели да изтеглят камион с тегло 12 т. по 13-градусов наклон, а също така са преминали без проблеми река с дълбочина 80 см.

В тази модификация на Defender дизеловият двигател и скоростната кутия са махнати и на тяхно място инженерите на фирмата са поставили електромотор с мощност, равна на 95 к.с. и максимален въртящ момент от 330 Нм, както и комплект литиево-йонни батерии с капацитет 27 кВт/ч. Те осигуряват на всъдехода запас за пробег от 80 км.

Останалата част от трансмисията е съхранена, като електрическият Defender разполага с предаване на четирите колела и с блокировка на диференциала. Запазена е и системата Terrain Response, която е пренастроена за работа с новия силов агрегат.

За зареждане на батериите са нужни 4 часа (при използване на 7-киловатово зарядно устройство) и 10 часа (при 3-киловатото зарядно).

Въпреки голямото тегло на акумулаторите – 410 кг., теглото на електрическия Defender е съвсем малко по-голямо от това на стандартния модел – 2162 кг срещу 2050 кг. Това е постигнато, благодарение на премахването на системата за охлаждане, резервоарите и скоростната кутия. Освен това машината е получила система за рекуперация на кинетичната енергия не само при спиране, но и при спускане с използване на системата за контрол на скоростта  (Hill Descent Control). Тогава електромоторът се превръща в генератор с мощност 30 кВт и може да презареди батерията до 80%.

Засега в Land Rover нямат намерение да пускат Defender в серийно производство. От компанията обаче смятат да използват голяма част от технологиите за бъдещите модели на марката.

Снимки: Land Rover
 

Тагове: land rover defender
0 от 500
  • #5
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Ime ( преди 11 години )
    Редакията, пак да ви повторя, че явно сте адски *** и не разбирате...Думата "рекуперация" в българският език НЕ СЪЩЕСТВУВА!То бива да сте прости, бива, ама..
  • #4
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Много корава машина! Фен съм на японското, но когато става въпрос за машини тип снегорин, това е там горе с величията за офроуд приключения! Хубаво е, че индийците дават пари за разработки!
  • #3
    4 rate up comment 4 rate down comment
    RRE ( преди 11 години )
    Siguren sam,4e parviat 4x4 electri4eski SUV,6te bade Land Rover/Range Rover i niama da otstapva po ni6to na benzinovite bratia
  • #2
    4 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ееее, не я спряха тази грозна УАЗ-ка.Отвратителна е.
  • #1
    5 rate up comment 3 rate down comment
    Triforce ( преди 11 години )
    И с тези 80 километра накъде? Че аз само да се кача от нас до връх Шипка и да се върна и ги няма 60 километра. Не е оферта това! Ако двойно, да знае човек, който му е близко балкана, че може да разчита на колата.