fallback

Канадец направи хибрид с разход 0.189 л/100 км

Творението на Джим Кор е направено с помощта на 3D-принтер

Канадският изобретател Джим Кор смята да измине разстоянието от Ню Йорк до Сан Франциско на разпечатан на 3D-принтер хибрид. С триколесната си машина, която е кръстил Urbee, той възнамерява да пропътува 4600 км. Пред изданието Wired канадецът заяви, че за това разстояние ще се нуждае само от 37.8 литра гориво.Urbee се задвижва от агрегат, комбиниращ дизелов двигател и електромотор с обща мощност 10 к.с. Без участието на двигателя с вътрешно горене моделът може да развие скорост от 64 км/ч. За колко време обаче става това, Джим Кор не съобщи.Хибридът е сглобен от общо 50 копозитни детайла, създадени с помощта на специален 3D-принтер. Теглото на Urbee е 544 кг., а коефициентът на челно съпротивление е 0.15. За сравнение, най-икономичният хибрид – Volkswagen XL1 (още не е показан пред публика), харчи 0.9 л/100 км, докато при Urbee този показател е 0.189 л/100 км.Джим Кор е категоричен, че преди да започне пътуването си, машината му ще премине техническа проверка, на каквато се подлагат болидите, участващи в състезанията от сериите „Льо Ман”. Канадецът смята да пусне модела в серийно производство, като вече е получил 14 заявки. Повечето от тях са от хора, които са му помагали в създаването на прототипа. Цената на машината е около $50 000. Според Кор, в някои държави хибридът му може да бъде регистриран като мотоциклет, а не като автомобил.Снимки: Wired

Тагове: urbee
fallback
  • #19
    eddie ( преди 11 години )
    Дадох ви линк за видео по темата, вие пак минуси сте насвяткали. Що за хора обитават тука не знам!
  • #18
    eddie ( преди 11 години )
  • #17
    Анонимен ( преди 11 години )
    Дизелови лимузини няма! Причината е, че те са друсалките и хората, които ги возят предпочитата да им е максимално комфортно и не им пука колко често се зарежда.
  • #16
    Анонимен ( преди 11 години )
    Нека да имам дизелова лимузина, а ти бензинова друсалка и на едно мое влизане в бензиностанцията, ти ще се влизал вече три пъти.
  • #15
    До дифорс... ( преди 11 години )
    Май нямате много работа,или иначе казано никакви продажби в Toyota Bg и дремеш пред комп-а.Или ти само в обедната почивка..Я ни открехни колко коли продадохте през 2012 год ? Успяхте ли да достигнете поне 50% от продажбите на Skoda?
  • #14
    Иво ( преди 11 години )
    Дизела има по голям КПД от бензиновия мотор, факт! И от там идва по добрата икономия. Всичко останало е спор за други неща( финанси, замърсяване, надеждност поддръжка) и т.н.
  • #13
    сс ( преди 11 години )
    от спора за дизела изпускате важното ,а то е ,че фабриките ше отиват в историята и ще си купуваш само чертежа от ФОРД а колата ше си я разпе4атиш на принтера в гаража. И ше си я сглобиш по упътване от интернет
  • #12
    Анонимен ( преди 11 години )
    Какви факти говорят бе? Доказано е много пъти във всички проучвания, че дизелът излиза по-скъпо и повече замърсява. Единствено по-евтино излиза ако се кара колата над 50к км на година. 1воначалната цена е по-висока, поддръжката е много по-висока, много повече замърсява и т.н. В момента дизела е на доизживяване. С новите разработки на малки бензинови двигатели с турбо, дизела отива в миналото. Единственото му предимство високият въртящ момент е идеален за товарни камиони и т.н.
  • #11
    Анонимен ( преди 11 години )
    Дизеловите коли винаги са по-скъпи от бензиновите,а вече с модерните бензинови мотори разликата 1/100км.
  • #10
    Анонимен ( преди 11 години )
    Помислете, ако бензиновите коли излизаха изгодно, нямаше да се купуват дизели.Имаше инфо тук преди време, че във Франция 78% от новите коли са дизелови.Когато фактите говорят, простите селяни в БГ остават с пръст в ***.
fallback
Последни