fallback

Поточната линия за водородни коли на Hyundai тръгна

Първите 1000 бройки на ix35 Fuel Cell ще бъдат на разположение на европейските правителства

Задвижваните с водород коли обещават да направят истинска революция в автомобилния свят, който познаваме. За съжаление обаче развитието на водородните возила върви с бавни темпове, като към момента има малък брой такива коли и само няколко зарядни станции. Корейската автомобилна компания Hyundai се надява да промени това и работи усилено в тази посока. А резултатът вече е налице. Първият водороден автомобил на корейците - Hyundai ix35 Fuel Cell, слезе от поточната линия на завода в Улсан, Южна Корея. Първата партида от 17 такива коли ще отпътува за Дания и Швеция. 15 от колите ще бъдат внедрени в автопарка на общината в Копенхаген, а останалите 2 ще бъдат на разположение на общинарите в шведската провинция Сконе. Плановете на корейците предвиждат през следващите две години да бъдат произведени 1000 екземпляра от този модел. Те ще бъдат насочени основно към европейските правителства и частни автопаркове. "След 2015 година тази технология трябва да стане по-евтина за производство, а инфраструктурата от зарядни станции - значително подобрена. Тогава ще предложим водородни коли на пазара", се казва в информацията от Hyundai. Hyundai ix35 Fuel Cell е оборудван с горивни клетки, които превръщат водорода в електричество, което от своя страна захранва електрически мотор. Технологията позволява на SUV-то да ускори от 0 до 100 км/час за 12.5 секунди и да развива максимална скорост от 160 км/ч. С пълен резервоар автомобилът може да измине почти 600 км.Водородна технология развиват още няколко автомобилни компании. Повече вижте ТУК

Тагове:
fallback
  • #12
    Анонимен ( преди 11 години )
    Голям шамар са Германия.Така и трябва, те са пример за супер монополисти в Европа.Да го духат!
  • #11
    Анонимен ( преди 11 години )
    За разлика от корейското недоразумение, водородната кола на БМВ е бивалентна. Което означава, че може да се кара както с водород така и с бензин. Тоест дори и собственика да няма наблизо зарядна станция, може да си зареди бензин и да продължи пътя си и когато има възможност да зареди с водород. Тоест технологията на БМВ е за предпочитане в момента, когато зарядните станции са много малко. Прочети в гугъл статията "Технологията на бъдещето започва сега" и виж дали не са видели свят колите на БМВ.
  • #10
    Анонимен ( преди 11 години )
    Кавала може да казваш на баща си. БМВ-то е видяло свят, много преди Корейците да решат да правят проект за водородна кола. 100 бройки от въпросното БМВ са раздадени на извесни личности, които да ги карат. А корейската водородна кола не е нищо а един евтин и глупав проект, който те пробутват на скъпа цена. Това дори не са го измислили те. Преди 3 години българските студенти от техническия университет направиха такъв автомобил и дори спечелиха 4-то място на ШЕЛ ЕКО маратона.Корейците пак са крали
  • #9
    zadnikbg ( преди 11 години )
    Като гледам така просто първоначалние превод на статията не е бил подробен. Но сега са го поправили.
  • #8
    Анонимен ( преди 11 години )
    Корейците се хвърлят на огромна инвестиция, купуваш авт. и го зареждаш пак при тях.Изисква много пари,но като тръгне работата.....отиваш да зареждаш с Golf-a, а те ти викат,.....Ало...ти къде?????Винтеркон ли беше , сигурно се върти като улаф в леглото си.
  • #7
    Анонимен ( преди 11 години )
    Малко хора знаят, че проблема на водородните коли е само един: Сложно е добивът и съхранението на горивото. Такива коли са безмислени към момента, защото няма къде да се зареждат. Освен това технологията на корейците е безумно глупава, открай време Европейските марки имат такива автомобили прототипи, които имат такъв пробег, но ползват ДВГ двигател, коийто е много динамичен. Корейците са направили някакъв хибрид, ни рак ни щука, слаба динамика, малка топ спийд. С една дума нищо. БМВ още преди 6 години показаха БМВ седмица с водороден двигател от 0-100км. 6 сек. и топ спийд 300км.ч. Колите са измислени и готови за пускане в производство в Европа, няма обаче зарядни станции, те са много по-сложни от бензиностанциите, защото водорода е много по-лесно запалим от бензина. Ако да направиш бензиностанция ти струва 1 милион, за водород станция ще ти трябват 10 милиона, дори и да ги инвестираш колите с водород се броят на пръсти в света, тоест е икономически неизгодно. И това е един затворен порочен кръг.
  • #6
    //// ( преди 11 години )
    А и щом Сконе е област,защо пише на градовете ? Множествено число ?Не искам се заяждам,но понякога така са написани статиите,че нищо не се разбира.А и не само в този сайт.И в доста други.За жалост.....
  • #5
    //// ( преди 11 години )
    Съгласен съм с вас,но както е написано излиза че ще пътуват за Швеция и ще се използват там.Нямам претенции,че ги дели един мост,но са си 2 държави:) И нас с Румъния ни дели един мост....:)
  • #4
    zadnikbg ( преди 11 години )
    Второто е област в Швеция, а не град. В статията се казва, че колите пътуват към Швеция, а не че ще се използват само там. Таксите на пристанището в Малмьо са по-ниски и затова най-вероятно ще ги разтоварят там и после ще ги разпределят.
  • #3
    Анонимен ( преди 11 години )
    Нямаш познания Дания и Швеция ги дели един мост.
fallback
Последни