fallback

Поточната линия за водородни коли на Hyundai тръгна

Първите 1000 бройки на ix35 Fuel Cell ще бъдат на разположение на европейските правителства

Задвижваните с водород коли обещават да направят истинска революция в автомобилния свят, който познаваме. За съжаление обаче развитието на водородните возила върви с бавни темпове, като към момента има малък брой такива коли и само няколко зарядни станции. Корейската автомобилна компания Hyundai се надява да промени това и работи усилено в тази посока. А резултатът вече е налице. Първият водороден автомобил на корейците - Hyundai ix35 Fuel Cell, слезе от поточната линия на завода в Улсан, Южна Корея. Първата партида от 17 такива коли ще отпътува за Дания и Швеция. 15 от колите ще бъдат внедрени в автопарка на общината в Копенхаген, а останалите 2 ще бъдат на разположение на общинарите в шведската провинция Сконе. Плановете на корейците предвиждат през следващите две години да бъдат произведени 1000 екземпляра от този модел. Те ще бъдат насочени основно към европейските правителства и частни автопаркове. "След 2015 година тази технология трябва да стане по-евтина за производство, а инфраструктурата от зарядни станции - значително подобрена. Тогава ще предложим водородни коли на пазара", се казва в информацията от Hyundai. Hyundai ix35 Fuel Cell е оборудван с горивни клетки, които превръщат водорода в електричество, което от своя страна захранва електрически мотор. Технологията позволява на SUV-то да ускори от 0 до 100 км/час за 12.5 секунди и да развива максимална скорост от 160 км/ч. С пълен резервоар автомобилът може да измине почти 600 км.Водородна технология развиват още няколко автомобилни компании. Повече вижте ТУК

Тагове:
fallback
  • #22
    Ime ( преди 11 години )
    Между другото Мерцедес нямаха ли също автомобил на водород? Не знам дали не беше А класата... Имам смътни спомени, че с три броя направиха обиколка около света... Мисля някъде край Монголия едната от колите беше претърпял инцидент, та влезе в новините..
  • #21
    Japan ( преди 11 години )
    Ако ставаше само с приказки Фолксваген щяше да е най-големия производител на коли, както и най-иновативния и технологичен. Само че нещата става с много работа и кадърни инженери- затова Тойота е най-технологичния и голям производител в автомобилния бранш. Хюндай също не изостават и следват пътя на най-кадърните световни инженери- Японските!
  • #20
    Анонимен ( преди 11 години )
    BMV има от години 1 прототип на 7 серия на водород, който никога не е правел 0-100 за 6 секунди, нито е вдигал 300 км./ч.!!! Ускорява с V12 двигател на водород за 9.5 секунди 0-100 км./ч. a максималната скорост е 230 км./ч. Но никога не е била в продажба или серийно производство. На всичкото отгоре БМВ не е икономично и е много тежко -2,3 тона. Тойота най-отдавна има работеща кола на водород и високи технологии, Хонда пък продава от години водороден автомобил на пазара!
  • #19
    Ime ( преди 11 години )
    "Ime, то и ти си задънен отзад и трябва някой с по-голяма любовна писалка да те отпуши..."Ах адски сислено и обосновано обори мнението ми...
  • #18
    Анонимен ( преди 11 години )
    Сега остана и дизайна им да стане по-зрял и готоо
  • #17
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не напразно Hyundai са най-технологичната автомобилна компания за 2012.Мартин Винтеркорн пак ще ухапе за палците, нещастен дъртак.
  • #16
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ime, то и ти си задънен отзад и трябва някой с по-голяма любовна писалка да те отпуши...
  • #15
    Ime ( преди 11 години )
    Като цяло водородният двигател е задънена улица за напредъка на технологиите.
  • #14
    Ime ( преди 11 години )
    Основен проблем на водорода е добивът му. Истината е, че за единица енергия добита от водорет са нужни минимум 3 единици енергия за създаването на водорода. Т.е. понастоящем е супер неефективно и супер скъпо. И супер неекологично, защото нали се сещате откъде идва енергията за добива на водорода...Ал ако в бъдеще се разработят по- евтини технологии за произодство на електричество, то тогава производството на водород ще е безмислено и тъпо.
  • #13
    Ал ( преди 11 години )
    Водорода е най-чистото и екологично гориво,но на Земята не съществува в свободно състояние,т.е той е вторичен източник на енергия . Основно се добива от метан ,но при този процес се отделя въглероден двуокис.Друг метод е електролиза на водата ,екологично чист,но много скъп.Ако в бъдеще се разработят чисти и евтини технологии за производство на електричество,то тогава водородната енергетика ще има добри перспективи за развитие.
fallback
Последни