Изданието Car разкри някои любопитни подробности за следващото поколение на четиривратото BMW M3, което официално трябва да се появи пред публика на изложението във Франкфурт през есента.
Както се предполагаше, под капака на „заредения” седан ще се озове напълно нов редови, 6-цилиндров двигател. Той е част от следващото поколение агрегати от семейството B58, като е създаден от модулна конструкция. Тази конструкция позволява създаването на двигатели с редица общи компоненти, с брой на цилиндрите от 2 до 6.
В случая с М3 става дума за двигател с обем 3.0 литра. Благодарение на двата турбо-компресора неговата мощност ще бъде 450 к.с., като ускорението от 0 до 100 км/ч ще става за около 4.5 секунди. Това обаче не е пределът на агрегата, който след пренастройка на блока за управление ще може да генерира над 500 к.с. Тази мощност ще се предлага само за специална серия на новото BMW M3.
Всичко това обаче няма да доведе увеличаване на теглото на машината, даже напротив – тя ще тежи около 1.5 тона. Заслуга за това ще има не само използването на алуминий (от този материал ще бъдат вратите и капаците на двигателя и багажника), но и употребата на въглеродни нишки за някои елементи. Един от тях ще е покривът на колата.
Освен това версията М3 ще има по-нисък клирънс от стандартния седан, като ще бъде поставена на 19-инчови джанти от лека сплав. Скоростната кутия ще е роботизирана (M-DCT) или ръчна (по избор).
Седанът BMW M3 ще бъде пуснат в производство в началото на 2014 г., а година по-късно ще излязат купето и кабриото М4. Тогава трябва да се появи и M4 Gran Coupe.
Снимки и информация: Car