fallback

Quattro закова 5 млн. коли

Юбилейният автомобил слезе от поточните линии след 33 години

Audi произведе своя 5-милионен автомобил със системата за задвижване към четирите колела quattro. Юбилейният модел - боядисан в бяло A6 Allroad 3.0 TDI, слезе от поточните линии на фабриката в Некарсулм точно 33 години след първия сериен автомобил с марковото AWD задвижване - моделът Quattro, известен като Ur-quattro. Този легендарен автомобил се появява през 1980 година на автомобилното изложение в Женева. Първоначално плановете предвиждат ограничено производство, но поради голямото търсене моделът слиза от производство чак през 1991 година. Историята на Quattro обаче започва да се кове още през зимата на 1976-77 година. Докато инженери на марката тестват прототипи на бъдещи модели по заснежените пътища на Швеция, те установяват, че помощният автомобил, който са взели със себе си - 4х4 возилото Volkswagen Iltis (75 к.с.) - се представя доста по-добре от тестваните коли. Прототипите имат двойно по-голяма мощност, която обаче се предава само към предните колела. Този факт кара инженерите да започнат разработката на лек автомобил със задвижване на четирите колела. Работата по проекта започва почти веднага под зоркото око на д-р Фердинанд Пиех, който по това време е член на управителния съвет на дружеството за техническо развитие. Audi A6 Allroad и оригиналното Audi QuattroПрез годините системата quattro не спира да се усъвършенства, като в момента тя има няколко различни версии в зависимост от возилото, на което се поставя. При модели с напречно разположен двигател като А3, Q3 и ТТ, системата използва електронно контролиран многодисков съединител с хидравличен задвижващ механизъм. Тук quattro задвижва предимно предните колела, но при необходимост може да прати 100% от въртящия момент към задната ос. При моделите на марката със самоблокиращ централен диференциал, какъвто използват повечето с надлъжно разположен двигател, quattro системата обикновено праща 40% от въртящия момент към предните колела и 60% към задните. При спортните модели, като RS 4 Avant, RS 5 Coupе и RS 5 Cabriolet, технологията е по-различна, като при необходимост може да прати до 85% от въртящия момент към предните и до 70% към задните колела. Тук е налично и едно допълнение - спортен диференциал, който разпределя активно мощността към задните колела.При флагманът на Audi - R8, който има средноразположен двигател, quattro е конструирана уникално. Тя разполага с вискозен съединител, който може да отклони между 15 и 30 процента от въртящия момент към предните колела.Днес Quattro GmbH, дъщерно дружество на Audi, предлага на пазара повече от 140 модела с такова задвижване. Информация и снимки: Audi

Тагове: quattro
fallback
  • #15
    Анонимен ( преди 11 години )
    Jok, трябва да се прекръстиш на Joke, само смешки пишеш.
  • #14
    jok ( преди 11 години )
    хаха кашкавал, първото куатро,лимитираната версия с 306к.с. е навремето е струвала колкото 3 поршета или 2 ферарита...няма залежали бройки хахахах
  • #13
    jok ( преди 11 години )
    моляяя!!!! япония хахах ,сигурно Бреге ,ИВЦ или Патек Филип получават японски механизми ахахаахахахахахахаях ,айде моля ти се, като са ги продавали тия часовници,в японя още на пясъчни и слънчеви са карали
  • #12
    Анонимен ( преди 11 години )
    Jok, специалисТе по часовници..., я се заинтересувай от къде получават швейцарците голяма част от механизмите си... Да те улесня - от Япония.
  • #11
    jok ( преди 11 години )
    не ,аз много добре описах ,какво имам предвид, да Касио може и да имат супер електронни часовници с най-различни ел.опции, но скъпите имат оригинални и тайни механизми и това ги прави скъпи и желани на всяка цена и повярвай ми не фалират от над 100 години,аналогията е подобна.
  • #10
    jok ( преди 11 години )
    Еййй това селския манталитет никога не напуска примата,тойота пред ауди е като часовник Касио пред Брайтлинг....Браво на Ауди , уникални в това постижение . И двата модела, изложени за юбилея са страхотни,честито!
  • #9
    RRE ( преди 11 години )
    Kak mozete da sravniavate marki koli,ako nai-eftiniat bazov model(a1) pri ednata, struva kolkoto nai-nato4enia hibrid sreden clas(auris) pri drugata.Emi niama kak da stane
  • #8
    ttt ( преди 11 години )
    Много са яки, само, че LANCIA DELTA 4S обра световните титли.....хихихи
  • #7
    Das Auto ( преди 11 години )
    Vorsprung durch Technik!
  • #6
    Анонимен ( преди 11 години )
    Навремето имаха една реклама как една А6-ца се катери по ски шанца. Колега от работата много се възхищаваше на тая реклама, защото наистина било така, нямало измама и Аудито може да издрапа тоя наклон. Кълнеше се в куатрото, колата му вървяла по релси,била здрава и икономична... После хората пуснаха как е заснета рекламата и на него му стана меко казано недобре:)
fallback
Последни