fallback

Honda CR-V - еволюцията продължава

Компактното SUV пристигна в България

Проходимостта на SUV, удобството на седан и практичността на хечбек, обединени в един автомобил. Това е формулата, по която е създаден новия CR-V на Honda. Четвъртото поколение на популярния модел получава много нови качества, като в същото време не търпи революционни промени. Той продължава да бъде автомобил за всеки ден и всеки път, но вече е по-стилен, по-комфортен, по-икономичен и много по-сигурен.Първото, което се набива на очи при CR-V 2013 е новият стил, който сега е по-отчетлив и по-добре дефиниран. Впечатление в дизайна правят новата решетка на радиатора, челните светлини, по-скосената линия на покрива и напълно новите стопове. Като цяло промените не са радикални, но придават на возилото по-цивилен, шосеен вид.Тази тенденция се наблюдава не само в дизайна на екстериора. Интериора, например, който вече предлага два пъти по-добра шумоизолация, наподобява силно този на лек автомобил. Предните седалки са поставени по-ниско, а задните са изоставили амфитеатралното си разположение. Материалите са с видимо по-добро качество, като твърдите пластмаси от предишното поколение са заменени с нови, меки на допир. Напук на всеобщата тенденция за увеличаване на размерите, новото CR-V запазва габаритите на своя предшественик. Широчината и междуосието са останали непроменени, а общата дължина и височината са дори намалени съответно с 5 мм и 30 мм (затова задната седалка е разположена с 38 мм по-ниско, почти като в седан).От това обаче не страда вътрешното пространство. Дори напротив. Обемът на багажника е увеличен до 589 литра, като при сгъването на задните седалки достига 1669 л. Дължината на товарното пространство също е нараснала, като сега е 1570 мм. Самият праг на багажника пък е с 25 мм по-ниско до земята, което улеснява товаренето на тежки предмети.Освен това липсва тунела в центъра на купето, в който обикновено се помещава кардана, отговарящ за задвижването на задните колела. Това обаче съвсем не означава, че Honda CR-V няма 4х4 система. Такава има, като тя е напълно нова - Real Time AWD, предлагаща задвижване на четирите колела в реално време с интелигентна електронна система за контрол. Хидравличната "двойна помпа", която се прилагаше в досегашните поколения на CR-V, е заменена с електронна система за активиране, която осигурява по-бърза реакция при загуба на сцепление. Новото в тази система е, че тя разпределя оптимално въртящия момент между предните и задните колела в зависимост от пътните условия. Системата може дори да разпознае, кога автомобила се изкачва по хълм и да „изпрати” допълнителен въртящ момент към задните колела. Чрез нея се постига намаляване на теглото на задвижващия модул на четирите колела със 17% и увеличаване на вътрешното сцепление с 59%. Друга важна подробност е, че в Европа CR-V вече се предлага и със задвижване само към предния мост.Сериозна оптимизация е направена и по отношение на сигурността. Моделът вече може да бъде оборудван с редица модерни технологии, сред които системи за подпомагане потеглянето и спускането при наклон - Hill Start Assist (HSA) / Hill Descent Control (HDC), авариен спирачен асистент, адаптивен автопилот (ACC), система за следене на осовата линия (LKAS - автоматично държи автомобила в средата на платното), система за намаляване риска от инциденти (CMBS - предупреждава водача за възможен сблъсък и дори задейства спирачките, за да минимизира силата на удара) и др.Друга новост при CR-V е новото поколение електрическо усилване на волана MA-EPS. Тази нова система работи със стандартната система за динамична устойчивост на автомобила (VSA), като „усеща” възможна нестабилност при хлъзгави пътни условия и автоматично регулира нивото на усилване, като помага на водача по-лесно да завърти волана в правилната посока и по-трудно в обратната. Помислено е и за намаляване на нараняванията при инцидент с пешеходци. За целта свободната площ под капака на двигателя позволява по-голямо пространство за деформация, чистачките на предното стъкло са проектирани да се откъснат при удар, а пантите на предния капак са енергопоглъщащи.Що се отнася до двигателите, за Европа CR-V се предлага с възможност както за 2.0-литров бензинов i-VTEC двигател, така и за 2.2 i-DTEC дизелов двигател. Те могат да бъдат открити и в третото поколение CR-V, но при новия модел са значително подобрени с основен акцент върху намаляване вредните емисии на CO2. Заложено е на нови технологии, намаляващи триенето в двигателите, като всички модели с 6-степенна механична трансмисия вече разполагат и със старт-стоп функция на двигателя. Също така, като част от стандартното оборудване, е режимът ECON на Honda, който помага да се намали разхода на гориво, както и Eco Assist системата, която показва на водачите как стилът им на каране се отразява на икономията на гориво. Иначе, мощността и въртящият момент на i-DTEC двигател остават на ниво от 150 к.с. и 350 Нм, но емисиите на СО2 намаляват от 171 г/км до 149 г./км при модела с механична трансмисия и от 195 г/км на 174 г/км при моделите с 5-степенна автоматична трансмисия. За това спомага и подобреното челно съпротивление, което е редуцирано с 6.5%.При бензиновия i-VTEC, който може да бъде поръчан и само с предно предаване, мощността е увеличена с 5 к.с. до 155 к.с. По-късно през тази година ще бъде предложен и напълно новия 1.6-литров дизелов Earth Dreams двигател с четири цилиндъра.Тъй като по време на българската премиера на новото Honda CR-V имахме възможност да покараме колата само няколко километра не можем да дадем обективна оценка по отношение на пътното поведение, приложимостта в ежедневието и ефективността. Това ще направим в близките седмици, когато вземем возилото за подробно изследване.Цените на новата Honda CR-V за България започват от 41 990 лева с ДДС за бензиновия модел с предно предаване и ръчна трансмисия. Най-достъпното CR-V с AWD задвижване струва 49 990 лева с ДДС, а топ моделът - CR-V 2.2 i-DTEC PremiumStyle с автоматична трансмисия, има цена 68 990 лева с ДДС.Снимки: Automedia.bg / Honda

Тагове: Honda CR-V
fallback
  • #19
    volvo XC60 ( преди 11 години )
    Отзад Волво XC 60 отпред Киа Sportage !
  • #18
    Анонимен ( преди 11 години )
    Honda neзнам как са далеч от нещо,което не съществува ,а именно немски производители на СУВ. Първо германците произвеждат най-лошите паркетници,а второ нямат СУВ. трето японците от Тойота създадоха този клас,а германците имат няколко отчайващи предложения в тоя клас като пластмасовите БМВ X3 и Тигуан.
  • #17
    до някой си ( преди 11 години )
    Г-н никой си,независимо от сложната ти форма на изказване:"Колкото да съм фен на Хонда не съм сляп и ги виждам,как все повече заприличват на немските автомобилостроители",все още дори Honda са много далеч от немските производители на SUV.Толкова, колкото и ти са далеч от познанията за автомобили и от мечтата ти за Civic на старо!
  • #16
    до някой си ( преди 11 години )
    Някой си, ходи да брулиш грулки за да не пишеш глупости. еното било по-добро от Хонда ...:)
  • #15
    някой си ( преди 11 години )
    Вижте и Toyota RAV 4 колко е по-добър от творението на Хонда!Сравнете!Много по-добро е и с по-голям избор от агрегати и с по-голяма гаранция,клиренс,по-ниска цена и т.н.Дори Кашкай е по-добър от Хондата.И Тойотата и Нисана имат прекрасни безстепенни СК ЦВТ,които са голям кеф и са много удобни,практични и икономични.За мен Хондата изобщо не е оферта.Със съжаление го казвам,но е така.Преди автомобилите им бяха на ниво,но вече не съм съвсем сигурен в това.
  • #14
    някой си ( преди 11 години )
    Погледнете Мазда СХ-5 какви системи за сигурност и екстри има и ги сравнете с CR-V!Просто не могат да се сравнят.СХ-5 има Евро 6,има по-голяма гаранция.НОВИ И МОДЕРНИ двигатели,а при Хондата са си старите от доста години с малки подобрения.Колкото да съм фен на Хонда не съм сляп и ги виждам,как все повече заприличват на немските автомобилостроители:високи цени,а насреща нищо.Да,само доброто качество им остана,но и други имат горе-долу същото.РАВ4 също е добър.
  • #13
    някой си ( преди 11 години )
    Много по-добро предложение е Мазда СХ-5.По-богато оборудване,по-евтина,произведена е в Хирошима,а не от араби в Англия,има много по-нисък разход на гориво,съвременни технологии,SKYaCTIV,кондензатор за регенериране на енергията при спиране,най-бързата старт-стоп система в света,по мощна,по-бърза и по-СУВ от тази Хонда.Клиренса на Маздата е 210 мм.Просто няма база за сравнение между двете.Хонда се излагат просто и не виждам как ще си върнат феновете с тази политика.И аз съм им фен,ама джоба ми не
  • #12
    Анонимен ( преди 11 години )
    Скоростния лост точно там е много удобен.
  • #11
    Анонимен ( преди 11 години )
    Скоростния лост е като на бус. Хюндай вече правят по-добри интериори от Хонда....Излагация за модел 2013.
  • #10
    Дифорс Валвматиков ( преди 11 години )
    Добър автомобил!
fallback
Последни