fallback

Honda CR-V - еволюцията продължава

Компактното SUV пристигна в България

Проходимостта на SUV, удобството на седан и практичността на хечбек, обединени в един автомобил. Това е формулата, по която е създаден новия CR-V на Honda. Четвъртото поколение на популярния модел получава много нови качества, като в същото време не търпи революционни промени. Той продължава да бъде автомобил за всеки ден и всеки път, но вече е по-стилен, по-комфортен, по-икономичен и много по-сигурен.Първото, което се набива на очи при CR-V 2013 е новият стил, който сега е по-отчетлив и по-добре дефиниран. Впечатление в дизайна правят новата решетка на радиатора, челните светлини, по-скосената линия на покрива и напълно новите стопове. Като цяло промените не са радикални, но придават на возилото по-цивилен, шосеен вид.Тази тенденция се наблюдава не само в дизайна на екстериора. Интериора, например, който вече предлага два пъти по-добра шумоизолация, наподобява силно този на лек автомобил. Предните седалки са поставени по-ниско, а задните са изоставили амфитеатралното си разположение. Материалите са с видимо по-добро качество, като твърдите пластмаси от предишното поколение са заменени с нови, меки на допир. Напук на всеобщата тенденция за увеличаване на размерите, новото CR-V запазва габаритите на своя предшественик. Широчината и междуосието са останали непроменени, а общата дължина и височината са дори намалени съответно с 5 мм и 30 мм (затова задната седалка е разположена с 38 мм по-ниско, почти като в седан).От това обаче не страда вътрешното пространство. Дори напротив. Обемът на багажника е увеличен до 589 литра, като при сгъването на задните седалки достига 1669 л. Дължината на товарното пространство също е нараснала, като сега е 1570 мм. Самият праг на багажника пък е с 25 мм по-ниско до земята, което улеснява товаренето на тежки предмети.Освен това липсва тунела в центъра на купето, в който обикновено се помещава кардана, отговарящ за задвижването на задните колела. Това обаче съвсем не означава, че Honda CR-V няма 4х4 система. Такава има, като тя е напълно нова - Real Time AWD, предлагаща задвижване на четирите колела в реално време с интелигентна електронна система за контрол. Хидравличната "двойна помпа", която се прилагаше в досегашните поколения на CR-V, е заменена с електронна система за активиране, която осигурява по-бърза реакция при загуба на сцепление. Новото в тази система е, че тя разпределя оптимално въртящия момент между предните и задните колела в зависимост от пътните условия. Системата може дори да разпознае, кога автомобила се изкачва по хълм и да „изпрати” допълнителен въртящ момент към задните колела. Чрез нея се постига намаляване на теглото на задвижващия модул на четирите колела със 17% и увеличаване на вътрешното сцепление с 59%. Друга важна подробност е, че в Европа CR-V вече се предлага и със задвижване само към предния мост.Сериозна оптимизация е направена и по отношение на сигурността. Моделът вече може да бъде оборудван с редица модерни технологии, сред които системи за подпомагане потеглянето и спускането при наклон - Hill Start Assist (HSA) / Hill Descent Control (HDC), авариен спирачен асистент, адаптивен автопилот (ACC), система за следене на осовата линия (LKAS - автоматично държи автомобила в средата на платното), система за намаляване риска от инциденти (CMBS - предупреждава водача за възможен сблъсък и дори задейства спирачките, за да минимизира силата на удара) и др.Друга новост при CR-V е новото поколение електрическо усилване на волана MA-EPS. Тази нова система работи със стандартната система за динамична устойчивост на автомобила (VSA), като „усеща” възможна нестабилност при хлъзгави пътни условия и автоматично регулира нивото на усилване, като помага на водача по-лесно да завърти волана в правилната посока и по-трудно в обратната. Помислено е и за намаляване на нараняванията при инцидент с пешеходци. За целта свободната площ под капака на двигателя позволява по-голямо пространство за деформация, чистачките на предното стъкло са проектирани да се откъснат при удар, а пантите на предния капак са енергопоглъщащи.Що се отнася до двигателите, за Европа CR-V се предлага с възможност както за 2.0-литров бензинов i-VTEC двигател, така и за 2.2 i-DTEC дизелов двигател. Те могат да бъдат открити и в третото поколение CR-V, но при новия модел са значително подобрени с основен акцент върху намаляване вредните емисии на CO2. Заложено е на нови технологии, намаляващи триенето в двигателите, като всички модели с 6-степенна механична трансмисия вече разполагат и със старт-стоп функция на двигателя. Също така, като част от стандартното оборудване, е режимът ECON на Honda, който помага да се намали разхода на гориво, както и Eco Assist системата, която показва на водачите как стилът им на каране се отразява на икономията на гориво. Иначе, мощността и въртящият момент на i-DTEC двигател остават на ниво от 150 к.с. и 350 Нм, но емисиите на СО2 намаляват от 171 г/км до 149 г./км при модела с механична трансмисия и от 195 г/км на 174 г/км при моделите с 5-степенна автоматична трансмисия. За това спомага и подобреното челно съпротивление, което е редуцирано с 6.5%.При бензиновия i-VTEC, който може да бъде поръчан и само с предно предаване, мощността е увеличена с 5 к.с. до 155 к.с. По-късно през тази година ще бъде предложен и напълно новия 1.6-литров дизелов Earth Dreams двигател с четири цилиндъра.Тъй като по време на българската премиера на новото Honda CR-V имахме възможност да покараме колата само няколко километра не можем да дадем обективна оценка по отношение на пътното поведение, приложимостта в ежедневието и ефективността. Това ще направим в близките седмици, когато вземем возилото за подробно изследване.Цените на новата Honda CR-V за България започват от 41 990 лева с ДДС за бензиновия модел с предно предаване и ръчна трансмисия. Най-достъпното CR-V с AWD задвижване струва 49 990 лева с ДДС, а топ моделът - CR-V 2.2 i-DTEC PremiumStyle с автоматична трансмисия, има цена 68 990 лева с ДДС.Снимки: Automedia.bg / Honda

Тагове: Honda CR-V
fallback
  • #49
    Анонимен ( преди 11 години )
    Сега чакаме да се появи "случаен доволен собственик" на дизелова хонда.Къде се губиш, алооо детската градина.
  • #48
    x-ray ( преди 11 години )
    Ами колкото и да го обиждате, той май човека е прав.Този мотор на Хонда е меко казано outdated.С такива параметри имаше модели от 2005.Едва ли е тайна дори за крайните фенове, че Хонда не са много в час с дизелите.На дизеловите CR-V и Accord не случайно им казват масларки.
  • #47
    r-tard ( преди 11 години )
    Аз не мога да му хвана идеята, в смисъл, 2 литра или 2.2, това е нормална кубатура за дизел, 90% от колите в тази граница са между 130 и 150 коня, въртящият момент е между 300 и 360. К'ва му е драмата не знам.Пример: А4 2.0 TDI, 2012, 105 kW, 320 nm @ 1750 RPM. Това е стартовият дизел, има и с повече мощност от същата кубатура. Въпрос на маркетинг. Тези с пиковете от 1250, ок, успех с поддръжката на би- и три-турбо двигател, че и с първоначалната покупка.
  • #46
    Анонимен ( преди 11 години )
    Е тоя ме утрепа заклеавам се!"трябваше поне да има пик на въртящия момент някъде около 1400-1500 об/м., а не при 2000."Личи си че в кола не си стъпвал пич - идея си нямаш какво значи 2000 оборота и кога се кара на толкова. Земи книжка и ще разбереш хахахаха
  • #45
    Анонимен ( преди 11 години )
    Само като ти видя никнейма и си ми ясен, карай си 2,0 TDI и отделяй за турбо, дюзи, окачване, датчици...
  • #44
    audi best ( преди 11 години )
    Разтягало вериги и хвърляло турбини,... !!! и кое разтяга вериги, бе ***?И като вадят мижава мощност от голяма кубатура, поне да свалят въртящия момент на по-ниски обороти, че да има смисъл.Я провери и виж дали няма дизели с пик от 1250 об/мин и дали не са по-икономични от това китайско недоразумение.Не ме занимавай с ***!
  • #43
    r-tard ( преди 11 години )
    Очевидно е много лошо, когато имаш голяма кубатура с нормална мощност, а е много добре, когато говорим за малко, спаружено двигателче със същата. Ти у ред ли си? Винаги, ама винаги е много по-лека работата на автомобила, когато ДВГ е с по-голям обем, работи изключително леко и няма пикови натоварвания, докато малкото нещо разтяга вериги/ремъци, хвърля турбини, чупи дюзи и такива все чудесни неща.Дизелите НИКОГА не са били проектирани да са МАЛКИ. Това е. Голямо > малко.
  • #42
    Анонимен ( преди 11 години )
    Не ми харесва не само заради китайския дизайн, но и заради остарялата техника.Хонда е изостанала поне с 6-7 години, дори от корейците.За германците не говорим, нямат стигане.
  • #41
    Анонимен ( преди 11 години )
    2.2 мотор, а 350 Нм. въртящ момент,..?!... тия в кой век живеят?От такъв мотор е нормално да вадиш над 420-440 Нм.Да видят другите какво правят.
  • #40
    deo ( преди 11 години )
    Прав е.Гледан Санта Фе още през 2007 са имали 2.2 155 и 200 коня.Хонда никога не са били в час с дизелите.И за въртящия момент е добре да е на ниски обороти, за икономия на гориво.
fallback
Последни