От Bosch заявяват, че новото поколение на системата, заедно с промени в изпускателната система на автомобилите, ще позволят да се изпълнят изискванията на нормите за опазване на околната среда Euro 5 и Euro 6, а също и изискванията на американските норми за опазване на околната среда.
Според Bosch от 1990 година до днес, вредните емисии от дизеловите автомобили са се понижили с 95%, а потреблението на гориво е намаляло с около 30%. Първите автомобили оборудвани със системата за впръскване на дизелово гориво тип „common-rail” изработени от Bosch, бяха Alfa Romeo 156 и Mercedes-Benz 220.

Bosch сега има за цел да участва в производството на дизелови двигатели и извън Европа.
През последните години расте популярността на дизеловите агрегати в САЩ. От Bosch прогнозират, че делът на дизеловите двигатели в САЩ ще се повиши от сегашните 6% на 15% през 2015 г.
В полза на дизеловите двигатели е и фактът, че те имат с 30% по-нисък разход на гориво и с 25% по-ниски вредни емисии, в сравнение с модерните бензинови двигатели.
Голям ръст на производството и на използването на дизелови двигатели прогнозира Bosch и в Азия. През тази година Bosch ще продаде в Китай и Индия 100 000 системи за впръскване на горивото тип „common-rail”. През 2010 г. там фирмата ще продава около 1.3 милиона броя от тази система.
Това означава, че още през 2015 г Bosch ще изнася половината от произвежданите системи за впръскване на дизелово гориво тип „common-rail” именно в тези две страни.
През следващите две години производството на дизелови двигатели със системата „помпа-дюза” ще бъде окончателно спряно и заменено с дизеловите двигатели тип „common-rail”.

