Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Китайско-израелският консорциум, който планира производството на новата марка Qoros за Европа, ще покаже и два концептуални модела на предстоящото изложение в Женева. На мотор-шоуто трябва да бъде представена серийната версия на седана GQ3, както и концептите – кросовъра Cross Hybrid и комбито Estate Concept.
Първите информации за двата нови модела сочат, че те ще бъдат на същата платформа, на която е и седанът. Според вицепрезидента на компанията Фолкер Стейнвашер тя е многофункционална и позволява изграждането на цяло семейство автомобили. Дизайнът и на двата концептуални модела е разработен под ръководството на главния дизайнер и изпълнителен директор на компанията Герт Хилдебранд, който преди това е работил за BMW и Volkswagen.
Концептът Cross Hybrid, както си личи от името му, има хибридно задвижване. За предните колела отговаря бензинов двигател, а за задните – електромотор. При необходимост се задейства и режим 4х4.
За Estate Concept до момента се знае само, че разполага с огромно вътрешно пространство, голям брой ниши за разположение на багажа и има възможност за трансформация на салона в зависимост от товара и броя на возещите се в автомобила.
Очаква се още през тази година в завода в Чаншу (Кит) да започне производството на седана Qoros GQ3 (на снимките в галерията), който бе разкрит от компанията още през миналата година. Следващите два модела ще бъдат готови за серийно производство след около 1.5 години.
Снимка: Qoros