fallback

2013 г. ли е последна за масовите V6 мотори?

Ерата на големите двигатели отмина, категорични са експертите

В началото на 2013 г. на мнозина им се струва, че ерата на V8 двигателите отдавна е отминала. Правилото "добрият мотор трябва да е голям" вече не действа, като експертите са на мнение, че съвсем скоро същото ще се случи и с V6 агрегатите. Това се казва в анализа на изданието Autoevolution.Hyundai Sonata. Снимка: Hyundai"Всичко започна, когато всички разбраха, че турбомоторите с 4 цилиндъра действително могат да бъдат мощни", твърди Дейвид Линдзи, аналитик в изданието IHS. Според него това става факт още през 2010 г., когато корейските производители решават да не поставят V6 мотори в своите седани със средните размери Hyundai Sonata и Kia Optima. Доста смело решение, на фона на борбата на корейците с техните основни конкуренти от Япония - Honda и Toyota, и от САЩ - Ford, които по това време предлагат (а и в момента го правят) своите модели с агрегати с 6 цилиндъра и мощност 200 к.с. Kia и Hyundai обаче са наясно, че широкият потребител е склонен на компромис. Тогавашните Optima и Sonata бързо се утвърждават на пазара, защото са без конкуренция в съотношението "мощност/разход на гориво". Вярно е, че основна роля за това играе директното впръскване на горивото и турбините на моторите, но не е за пренебрегване и факта, че корейските автомобили са с олекотено шаси. На което не му се налага да носи на гърба си тежкия V6 мотор. Корейците налучкват първи вярната рецепта и 4-цилиндровите двигатели печелят убедително срещу старите 6-цилиндрови агрегати.Ford Taurus. Снимка: FordВ случая Hyundai и Kia задават модата, по която постепенно се увличат и останалите марки. Модели като Ford Mondeo, новият Chevrolet Malibu и Mazda6, които доскоро се предлагаха с 6-цилиндрови мотори, вече се отказаха от тях. Най-мощното Mondeo, например, използва 2.0 литров турбо-мотор, който разчита на 240 к.с. и 365 Нм въртящ момент. Предишният 6-цилиндров двигател имаше 3.0 литра обем, същата мощност и 65 Нм повече. Разходът му обаче бе много по-висок. Подбно е историята и на Chevrolet Malibu.Общо взето с V6 моторите става това, което се случи с V8 през миналото лято - бавно започват да се оттеглят от масово производство. В момента те се използват единствено за скъпи коли, 7-местни кросовъри и големи всъдеходи. В същото време 4-цилиндровите агрегати с турбина стават все популярни. Масово SUV-моделите от среден клас са с такива мотори. Възниква обаче въпросът: "Дали те са толкова надеждни, колкото и старите 6-цилиндрови мотори?" За да се отговори на него, трябва да мине известно време. Да, Ford се опита да провери това с грандиозни тестове на мотори EcoBoost, които в хода на изпитанията навъртяха повече от 160 000 км. И техният ресурс позволява още използване за години напред. Само, че в случая говорим за тестове, а истинската проверка трябва да бъде извършена в реални условия.Ford Mustang. Снимка: FordFord стана един от първите, който залага на малки мотори. Четири цилиндъра в момента работят под капака на Mondeo (в САЩ той се казва Fusion), Escape и Taurus. Съвсем скоро тези агрегати ще се появят и на Chevrolet Camaro, и на Ford Mustang. Производителите на двата масъл-кар отлично разбират, че за да може тези машини да се продават масова, се нуждаят от 4-цилиндрови мотори.Съдбата на V6 моторите за масова употреба не е никак розова. С оглед на развитието и масовото навлизане на 4-цилиндровите агрегати нещата изглеждат предрешени. Възможностите на по-малките мотори изглеждат безгранични, когато имат турбина и директно впръскване на горивото. Какво ли ни очаква тогава? Може би камион на 4 цилиндъра? 

Тагове: v6
fallback
  • #28
    Nick ( преди 11 години )
    За "ония кочини" го казах с насмешка към този който нарича така Ауди. Ето любопитно сравнение между легендарното Ауди S2 от 1992 с 2.2 Турбо бензин, сравнен с 3.0 редови шестак на БМВ от 2005. Въпреки по-голямата мощност на БМВ-то и 15те години разлика, може да се види предимството на Турбото и инженерния гении на Ауди.http://***.zeperfs.com/duel65-1302.htm
  • #27
    Бъдещето ( преди 11 години )
    Тоя смотан сайт не ми позволява да публикувам линка :(
  • #26
    Бъдещето ( преди 11 години )
  • #25
    Бъдещето ( преди 11 години )
    Относно по долния ми пост, ако някой се интересува какво представлява малолитражния високооборотен турбо генератор, ето един от прототипите :
  • #24
    K&G ( преди 11 години )
    Именно, това имах в предвид.
  • #23
    jok do K&G ( преди 11 години )
    Отдавна,но се чудих дали някой ще спомене. Ферари през 60-те са имали 3.0 и 12 цилиндъра,пък формулите без турбо са били по 1.5, 8-ак.
  • #22
    BB ( преди 11 години )
    Drugo si e da se obadi shestaka, nqma kakvo da govorime
  • #21
    до Nick ( преди 11 години )
    В началото на 90-те на ония кочини просто са им били такива възможностите
  • #20
    K&G ( преди 11 години )
    V6,но 1600куб.см. ,никой ли не се сети до сега!
  • #19
    БМВ ( преди 11 години )
    Така е,НО мен специално 2литра по-малко разход не ме топлят!И следващото ми БМВ ще е 6 цилиндрово!Звукът на редовият шестак води до пристрастяване и вс.друго ми се струва компромис и не би могло да ме впечатли!
fallback
Последни