Американският производител на премиум-автомобили Cadillac обяви, че готви сериозна офанзива на пазара, за да може да притесни германските си конкуренти и най-вече BMW. За целта компанията, която е част от концерна General Motors, в съвсем кратки срокове ще удвои моделнатна си гама.Първата стъпка е с пускането на хибридното купе ELR (на снимката), което бе показано на изложението в Детройт. То ще играе важна роля за намеренията на Cadillac да излезе на първо място при премиум-автомобилите в САЩ. В момента компанията е 5-о място по продажби в сегмента.ELR ще излезе на пазара в САЩ след около година, а само няколко месеца по-късно ще се продава и в Европа, като цената му ще бъде около $70 000. „Искам да сритаме германците отзад и съм силно мотивиран да го сторя, при това на тяхна територия. Те си мислят, че са крале и имат запазено място на пазара, но ние ще променим това”, емоционално се изказа пред журналисти в Детройт главният дизайнер на Cadillac Майк Адамс.В плановете на компанията са до 2016 г. тя да предлага на пазара 10 модела. Сред тях ще бъдат нов луксозен седан, който ще се превърне в новия флагман на марката. Той ще се казва LTS и ще се бори с клиентите на BMW 7-series. Освен това американците ще пуснат два кросовъра, които ще трябва да се конкурират с BMW Х1 и BMW Х5, а също така и купе на базата на ATS. Последен ще се появи компактен автомобил, който отново е насочен за битката с баварците и тяхното 1-series. Снимка: General Motors