Цената на сделката е 7.5 милиарда долара за 80.1% от акциите. Германците запазват миноритарен пакет в американската компания, който възлиза на останалите 19.9%.
Доскоро се твърдеше, че Magna е фаворит за купуването на Chrysler. Изглежда обаче, след първоначалната оферта преговорите са зациклили. Същото се е случило и в разговорите с инвестиционната фирма Blackstone. А офертата на милиардера Кърк Керкорян, която беше за 4.5 милиарда долара, изобщо не беше обсъждана от Daimler. За сметка на това с Cerberus, представляван от бившия вицешеф на Chrysler и шеф в борда на Volkswagen Волфганг Бернхард, бяха водени много задълбочени преговори. “Запретнали са ръкави и са навлезли много дълбоко в детайлите”, доверил запознат с преговорите на "Detroit News" в неделя.

С продажбата на Chrysler идва краят на една ера в автомобилната индустрия. Бившият шеф на Daimler-Benz Юрген Шремп пое контрола върху американската фирма през 1998 година в сделка за 36 милиарда долара. Целта тогава беше да се създаде световен концерн с огромен обем на производството. Културните конфликти между Mercedes-Benz и Chrysler обаче, така и не бяха преодоляни. Chrysler отчете загуби за миналата година в рамките на повече от 1 милиард евро, в САЩ и Канада трябва до 2009 година да бъдат съкратени повече от 13 000 работни места. Купувач трябва да поеме около 18 милиарда долара плащания за пенсионни фондове и здравни осигуровки и именно това, а не продажната цена на самата компания изглежда е било в основата на преговорите по продажбата.
Това е първият път, в който американски автомобилен концерн попада в ръцете на финансов инвеститор, макар че Cerberus не е непознато име в Детройт. Инвеститорът, воден от някогашния американски министър Джон Сноу, придоби финансовото подразделение на Дженерал Мотърс. По тази причина се дискутира как Cerberus може да слее финансовата дивизия на Chrysler с GMAC Financial Services. Една от тежките задачи пред новия собственик на Chrysler ще бъдат и преговорите с автомобилните синдикати UAW. До сега синдикатите искаха друг “производител на автомобили” или “стратегически инвеститор”. Според американските медии, шефът на Chrysler Том ЛаСорда вероятно ще запази поста си. Волфганг Бернхард (дългогодишна дясна ръка на шефа на DaimlerChrysler Дитер Цече и настоящ съветник на Cerberus) вероятно няма да има оперативни задачи.

