IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

VW, BMW и Toyota са позиционирани най-добре за увеличаване на пазарния дял

На обратния полюс са Subaru, Mitsubishi и Mazda

VW, BMW и Toyota са позиционирани най-добре за увеличаване на пазарния дял

Volskwagen, BMW и Toyota са в най-добра позиция да увеличат пазарния си дял в автомобилния сектор през следващите пет години. Това показва проучване на KPMG, проведено сред водещи имена в индустрията, пише Ройтерс.
VW, BMW и Toyota са позиционирани най-добре за увеличаване на пазарния дял
Снимка: Volkswagen

Volkswagen оглавява класацията за трета поредна година. При това броят на специалистите, които очакват увеличение на пазарния дял на германската компания, скача с 11 процентни пункта до 81 на сто от всички анкетирани.

В подкрепа на разширяване на пазарния дял на BMW пък са се обявили 70 на сто от анкетираните, което е увеличение със седем процентни пункта.

На трето място по перспектива за увеличение на пазарния дял е поставена японската Toyota. През последните 3 години имиджът на компанията пострада значително, тъй като между 2009 и 2011 година се наложи изтеглянето на 19 млн. автомобила от марката за отстраняване на различни проблеми.

Сега това явно е минало, тъй като 68% от участниците в проучването очакват ръст на пазарния дял на японския гигант. Преди година подобни бяха настроенията на едва 44% от анкетираните.

Четвъртата позиция се пада на Hyundai Motor и свързаната с нея Kia Motors. По-добри перспективи пред тях очакват 61 на сто от специалистите, което е с 2 процентни пункта под резултата от миналата година и с цели 11 под този от 2011 година.

В класацията следват Nissan Motor (50 на сто), както Ford Motor и General Motors (по 44 на сто). Това е огромен напредък за GM, на които през 2010 година едва 13 на сто от специалистите предричаха увеличение на пазарния дял.

Призовата десетка се допълва от Daimler (41 на сто), Fiat (37 на сто) и Honda Motor (34 на сто).

Ако в класацията бъдат включени набиращите сила марки от развиващите се страни, то от KPMG посочват, че в топ 10 по перспективи за увеличение на пазарния дял влизат четири китайски марки – BAIC, SAIC, FAW и Geely. Освен това в класирането би попаднала и индийската Tata. Към момента делът и на петте компании обаче е твърде малък, така че увеличаването му не би било изненада.

На обратния полюс са Subaru, Mitsubishi и Mazda. За тях анкетираните очакват спад на пазарния дял през следващите години.

Проучването на KPMG извежда интересна нагласа сред производителите на автомобили. 64 на сто от специалистите посочват, че през следващите пет години компаниите им ще инвестират в нови производствени мощности. Преди година такива нагласи имаха 55 на сто от анкетираните.

Това е интересна тенденция с оглед факта, че повече от половината компании страдат от свръхкапацитет на много от своите основни пазари. Според една четвърт от анкетираните начинът за преодоляване на този проблем е консолидация и създаване на смесени компании, посочват от KPMG.

В проучването на консултантската компания са участвали 200 високопоставени служители в автомобилния сектор. Изследването се провежда за 14-та поредна година.

Още новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #19
    3 rate up comment 1 rate down comment
    хаха ( преди 11 години )
    19 милиона са общо от всички континенти и пак продават повече от соцВАГЕН гроуп
  • #18
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    19млн. са само на един континент
  • #17
    4 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен2 ( преди 11 години )
    До последния ***: Пешо! Дръж се, че може и да се разочароваш. Поне си прав де - дефектните "технологични и качествени" кофи на Тойота не са 37млн., а са само скромните 19 милиона...
  • #16
    8 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Бре, кога станаха 37 милиона? До вчера бяха 19. Или викаш дай да надуваме пропагандатат барем някой баламурник се хване?Истината е че Тойота е най-прогресивната марка с технологии и качество, а немските таратайки печелят пропагандния фронт. Но последното едва ли ще продължава дълго - Тойота продава колите си, докато немските ги дават на лизинг. Спукването на поредния финансов балон ще сложи немските щайги където и м е мястото - на бунището.
  • #15
    8 rate up comment 4 rate down comment
    СЛАВИ ( преди 11 години )
    айде за немците как да е - приемливо ми се струва, обаче тойота с 37млн. коша отишли на сервизни акции какъв пазарен дял???
  • #14
    3 rate up comment 6 rate down comment
    ( преди 11 години )
    Най - искрено ви признавам че ме е жал за вас... БОЖЕ КОЛКО СТЕ ОГРАНИЧЕНИ !
  • #13
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    A аз прогнозирам, че делът на всички производители ще намелее, щото нито един от вас няма да си купи техен продукт в близките 30 години. Амин!
  • #12
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Кико ( преди 11 години )
    До iff: Да бе, този девиз си беше много готин, защо го смениха?Иначе и Confidence in Motion не е лош.Както и италианският при всяка реклама на Субару девизът бе: Io invece mi prendo una Subaru. ... Hai raggione!Преведено: Аз обаче ще си купя едно Субару. ... Имаш право!
  • #11
    16 rate up comment 8 rate down comment
    ToTo ( преди 11 години )
    Да, ФВ оглавява класация за прогнози. Тойота понеже са балами оглавяват класация по продажби. Но нищо де, договдина ВАГ ще напазаруват още някоя и друга марка и като нищо могат да стигнат Тойота като станат 20 марки срещу една.
  • #10
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Fenix ( преди 11 години )
    Колко е вярно това по-горе ще стане ясно след 1 година когато се видят резултатите от 2013. До тогава си е просто една от многото прогнози. Горе - долу като прогнозите за спечелване на шампионската лига - всеки подрежда евентуалните фаворити, но често има и изненади (като земетресения в Япония или киза в САЩ/ЕУ) ;)