IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Toyota плаща $1.1 млрд. обезщетения в САЩ

На засегнатите от сервизните акции през 2009-2010 година

Toyota плаща $1.1 млрд. обезщетения в САЩ

Японският автомобилен гигант Toyota Motor Corp. е постигнал извънсъдебно споразумение със засегнатите свои клиенти от сервизните акции през периода 2009-2010 година. Компанията ще плати най-малко $1.1 млрд., за да компенсира потърпевшите, пише Аutonews, позовавайки се на информация от Reuters и Bloomberg.

Тази сума трябва да покрие причиненото от сервизните акции обезценяване на колите, както и разходите, вложени от собствениците им, за да ги направят по-безопасни.

Освен това японската автомобилна компания ще подмени елементи от спирачните системи на много от въпросните автомобили, въпреки че НАСА не откри никакви проблеми с тях. В изявление, разпространено от адвокатите на ищците, се споменава за около 16 милиона засегнати автомобила, като се твърди, че близо 3.25 млн. от тях ще получат модернизирани спирачни системи.
Toyota плаща $1.1 млрд. обезщетения в САЩ
Посочва се също така, че с представители на ищците ще бъдат сключени съдебна спогодба или съгласие, като по този начин ще се избегне евентуален съдебен процес. Спогодбата обаче не включва признаване на вина от страна на японската марка.

Припомняме, че през периода 2009-2010 година Toyota изтегли от световния пазар над 8 млн. свои автомобила заради проблем с внезапно ускорение. В продължение на десет месеца американското министерство на транспорта с помощта на експерти по електроника на НАСА проучваше дали и защо хиляди автомобили от марките Toyota и Lexus ускоряват безпричинно. В крайна сметка секретарят по транспорта на САЩ Рей ЛаХуд заяви, че "електронните системи не са причина за нежеланото ускорение на автомобили Toyota".

Съобщението за постигнатото извънсъдебно споразумение идва само няколко дни, след като правителството на САЩ наложи на Toyota Motor Corp. рекордната глоба от $17,4 млн. за това, че не е информирала навреме за проблем с безопасността на свои автомобили.

Въпреки това обаче, японската компания си връща титлата "най-добре продаван автомобилостроител в света", след като само седмица преди края на годината води с убедителна преднина пред GM и VW. Японците очакват 22% ръст в продажбите си за 2012 г. до 9.7 млн. возила в световен мащаб.

0 от 500
  • #7
    13 rate up comment 6 rate down comment
    Пръц ( преди 11 години )
    Вижте как "Тундра" тегли "совалка" и после коментирайте.:)
  • #6
    6 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    2009-2010 беше най-слабия период в СЕРВИЗНАТА ИСТОРИЯ на "автомобилостроителя", само 8 млн. После обаче, после го докараха до 37 млн. трошки
  • #5
    9 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    1,1 млрд. долара за периода 2009-2010. Хубаво ами за периода след 2010 колко млрд. ще трябват.
  • #4
    18 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Точно за това са номер 1 в света. Клиентите знаят какво да купуват.
  • #3
    21 rate up comment 7 rate down comment
    знаещ ( преди 11 години )
    Ето защо са 1 в света:Въпреки това обаче, японската компания си връща титлата "най-добре продаван автомобилостроител в света", след като само седмица преди края на годината води с убедителна преднина пред GM и VW. Японците очакват 22% ръст в продажбите си за 2012 г. до 9.7 млн. возила в световен мащаб.Няма доказателства за проблеми,но от Тойота са отговорни и въпреки всички плащат на недоволните.При немските производители въпреки смешната гаранция и ДОКАЗАНИТЕ проблеми не предприемат нищо.
  • #2
    19 rate up comment 5 rate down comment
    Toyota N:1 в света ( преди 11 години )
    Клиентите оценяват.
  • #1
    25 rate up comment 4 rate down comment
    LEXUS ( преди 11 години )
    Ето това се нарича отговорност пред клиента