Porsche не може да си позволи да продава автомобил с цена под 50 000 евро, тъй като това ще наруши имиджа на компанията. Това обяви изпълнителният директор на легендарния производител на спортни автомобили Матиас Мюлер в интервю за DW.
Cayman - един от най-достъпните модели на Porsche. Цената му стартира от €51 385. Снимка: Porsche
Целта, която са си поставили в компанията, е до 2018 г. годишните продажби да достигнат 200 000 бройки. Това трябва да стане чрез увеличаване на моделната гама, в която обаче няма да бъде включван евтин автомобил.
„Нито един от новите ни модели няма да струва под 50 000 евро. Това е магическата граница за нас и ние няма да я преминем”, коментира Мюлер. И допълни, че това се отнася най-вече за първият нов модел на Porsche – умалената версия на Panamera.
Този проект, както е известно, носи името Pajun (Panamera Junior), като автомобилът ще трябва да се конкурира на пазара с BMW 5 Series и Mercedes-Benz E-Class. Освен това трябва да се появи и по-скъпа версия на модела Porsche 911, която ще се бори на пазара с автомобилите Ferrari.
За първите 11 месеца от тази година Porsche е продал 128 978 автомобила, което с 8.5% повече от същия период на миналата година. Само за ноември продажбите на компанията са скочили с 38.7%.