fallback

Honda готви офанзива при дизелите

Главното оръжие на японците е новият 1.6 литров мотор

Японската компания Honda през последните няколко години наблюдаваше отстрани борбата за надмощие при дизеловите двигатели, но реши, че е крайно време да се намеси в нея. За целта ще бъдат разработени няколко дизелови мотора на базата на новия 1,6-литров I-DTEC.В последно време Honda разчиташе на пазара в Европа само на един мотор с дизелово гориво, който се появи още през 2003 г. Това бе 4-цилиндров двигател с обем 2.2 литра, който претърпя няколко промени и се предлага на голяма част от моделите на компанията. Сега обаче японците решиха да не изостават от общите тенденции, още повече, че компактните дизелови агрегати заемат 58% от европейски пазар. Както обясни ръководителят на отдела за разработка на модела Civic I-DTEC - Саухиро Таши пред изданието Autonews, "новият 1.6 литров мотор на Honda е естествена еволюция на досегашния 2.2 литров". Според него, предлаганият от компанията агрегат ще има най-доброто в класа съчетание между производителност и ефективност - при мощност 120 к.с. и въртящ момент от 300 Нм разходът на гориво ще бъде 3.8 л/100 км., а нивото на вредни емисии СО2 - около 94 гр/км. "Подобни стойности се постигат благодарение на ниското тегло на мотора и пониженото триене - каза още Хаши. - Новият ни двигател тежи с 47 кг. по-малко от предшественика си с обем 2.2 литра. Още 7 кг. са икономисани благодарение на новата 6-степенна автоматична скоростна кутия. Вътрешното триене е с 40% по-слабо в сравнение с 2.2-литровия двигател." Основна роля за добрите показатели играе именно новата трансмисия на Honda, която позволява да се извлече максимума от двигателя. Самият той бил толкова сложен, че нямало как да се преработи старата скоростна кутия, която е работила отлично с 2.2-литровия мотор. Първоначална обаче тя е била разработена за 6-цилиндров бензинов агрегат с висок въртящ момент и не е подходяща за 1.6 литров дизел. Сравнително малкият мотор ще бъде първият от новата линия двигатели, която в близките 3 години ще замени всички настоящи мотори. Според хората от Honda това е най-важната разработка на компанията през последните 10 години, защото 1/4 от всички автомобили на марката в Европа ще разчитат именно на този мотор.Снимка: Honda

fallback
  • #6
    Анонимен ( преди 11 години )
    speedart,я се обоснови,имам наблюдение,че ти специално, си АМА МНОГО ОГРАНИЧЕН!
  • #5
    speedart ( преди 11 години )
    чел съм коментарите на силно ограничени хора , но този последния анонимен бие всички..
  • #4
    Анонимен ( преди 11 години )
    TDI,е само капака бе ***!!!!!!!!!!!!!!!! Suzuki защо не им искат дизелите на VW!
  • #3
    Анонимен ( преди 11 години )
    VW Golf-7 BlueMotion СО2 85 г/км и 3,2литра разход на 100км. Приус е с 3,8 литра и 89 г/км, Тоест този дизел освен че е по-икономичен от хибрида на Тойота, но и замърсява по-малко.
  • #2
    Анонимен ( преди 11 години )
    Голф 7 с 1.6 литровия ТДИ вече е с разход 3,2л.
  • #1
    Анонимен ( преди 11 години )
    Този 1.6 двигател на голф е от 3 години на пазара а този готвения от Хонда тепърва ще се разработва. Докато го разработят и го изкарат кой знае какви дизели ще са излезли до тогава на пазара.
fallback
Последни