fallback

Honda готви офанзива при дизелите

Главното оръжие на японците е новият 1.6 литров мотор

Японската компания Honda през последните няколко години наблюдаваше отстрани борбата за надмощие при дизеловите двигатели, но реши, че е крайно време да се намеси в нея. За целта ще бъдат разработени няколко дизелови мотора на базата на новия 1,6-литров I-DTEC.В последно време Honda разчиташе на пазара в Европа само на един мотор с дизелово гориво, който се появи още през 2003 г. Това бе 4-цилиндров двигател с обем 2.2 литра, който претърпя няколко промени и се предлага на голяма част от моделите на компанията. Сега обаче японците решиха да не изостават от общите тенденции, още повече, че компактните дизелови агрегати заемат 58% от европейски пазар. Както обясни ръководителят на отдела за разработка на модела Civic I-DTEC - Саухиро Таши пред изданието Autonews, "новият 1.6 литров мотор на Honda е естествена еволюция на досегашния 2.2 литров". Според него, предлаганият от компанията агрегат ще има най-доброто в класа съчетание между производителност и ефективност - при мощност 120 к.с. и въртящ момент от 300 Нм разходът на гориво ще бъде 3.8 л/100 км., а нивото на вредни емисии СО2 - около 94 гр/км. "Подобни стойности се постигат благодарение на ниското тегло на мотора и пониженото триене - каза още Хаши. - Новият ни двигател тежи с 47 кг. по-малко от предшественика си с обем 2.2 литра. Още 7 кг. са икономисани благодарение на новата 6-степенна автоматична скоростна кутия. Вътрешното триене е с 40% по-слабо в сравнение с 2.2-литровия двигател." Основна роля за добрите показатели играе именно новата трансмисия на Honda, която позволява да се извлече максимума от двигателя. Самият той бил толкова сложен, че нямало как да се преработи старата скоростна кутия, която е работила отлично с 2.2-литровия мотор. Първоначална обаче тя е била разработена за 6-цилиндров бензинов агрегат с висок въртящ момент и не е подходяща за 1.6 литров дизел. Сравнително малкият мотор ще бъде първият от новата линия двигатели, която в близките 3 години ще замени всички настоящи мотори. Според хората от Honda това е най-важната разработка на компанията през последните 10 години, защото 1/4 от всички автомобили на марката в Европа ще разчитат именно на този мотор.Снимка: Honda

fallback
  • #36
    Анонимен ( преди 11 години )
    Най-икономичния саждник Голф е 3.8/100км. ! За 3.2/100км. се пише за бъдещ прототип, не е в производство. Новият Приус пък ще е под 3/100. При това сегашния е 136 коня,а Голф е 105 коня тракалник саждник и пак е по-малко коне и харчи повече.
  • #35
    Анонимен ( преди 11 години )
    Ама,като го сравниш с Джета разликата в полза на Приус става още по-голяма.А нещо за гаранцията да кажеш.*** Гоуф има само 2 г. и не може да ги изкара без сериозни проблеми,а Приус има 5 г. гаранция и на 200 000 му изгарят 2 лампи.Ами такситата в Сев.Америка дето са навъртели над 500 000 км и казват,че Приусите им не са мръднали.Тестваха и батериите и установиха,че капацитетът им е като на нови.Ама то трябва да четеш,за да знаеш,а не само да си съчиняваш.ВАГ разчита на такива,като теб.
  • #34
    Анонимен ( преди 11 години )
    VAGиналски,не сравнявай,Гоуфу с Приус щото ставаш повече от смешен.Едното е абсолютна каруца,а другото високотехнологичен продукт.Едното самите немци го оплюват за ниската надеждност,а другото го тестват на 200 000 км и има само 2 изгорели лампи.За разход ми говориш а?Я влез в http://***.spritmonitor.de и виж кое колко реално гори!То това дето ти пишат лъжливите германчета не го гледай.Гледай реално колко е разхода на пътя.А случайно да знаеш,че Приус е 1 клас отгоре на Гоуфу.Сравнявай го сДжета
  • #33
    баравеца ( преди 11 години )
    2.2 дизела на Honda не успя да "превземе" Европа не защото е толкова капризен, дизелите на VW Group са дори по-зле.Разочароващото при него е, че дори като нов е сериозен маслояд.Инфо от първа ръка.
  • #32
    do do Drop ( преди 11 години )
    3.0 diesel na BMW 2010 godina...Naistina e nekitaiski :D Premium e bratle. Pri tova ot liderut v Premium segmenta...Are malko.
  • #31
    Анонимен ( преди 11 години )
    Разбирам че ти е интересно да сравняваш характеристиките на стария Голф с новия Приус, но дори там пак Приуса изглежда жалък. Новия двигател обаче прави приуса да изглежда направо нещастен като постига по-нисък разход от Приус, 3,2 литра и по-ниски вредни емисии от Приус. Да ти таковам и калпавата хибридна технология щом една саждена технология е по-чиста и икономична.
  • #30
    Анонимен ( преди 11 години )
    Последното изречение в статията е журналистическа измислица и храна за ВАГ-хейтърите,които и без това нямат много в главата си да го разберат.Значи било уж най-важната разработка за компанията на която 1/4 от автомобилите и в Европа щели да разчитат на този двигател.Подчертавам още веднъж в Европа.Като се знае,че основният пазар на Хонда е Сев.Америка нека всеки си отговори на въпроса за каква журналистическа измислица става на въпрос.
  • #29
    VW технологии ( преди 11 години )
    Прехваленият 1.6 дизел на VW Group е 105 к.с. и само 250 Нм. За сметка разходът му е 3.8/100. Тойота Приус е 136 коня и разход 3.8/100км. Емисии 89 гр./км Смятайте сега колко назад са технологиите на ВАГ.
  • #28
    Анонимен ( преди 11 години )
    Хехе, наистина Мегана дци 130 коня размазва всички германски двигателчета,най-вече Голф.Но този мотор на Хонда е по-добър.
  • #27
    Вагнер ( преди 11 години )
    Технологичните джапанки пак изостават и трябва да настигат Рено Меган...но мегана 1.6 дци е със 130 к.с и 320 Нм.Те така и щели през 2015г. да правят конглокент на стария от 2008 г. Меган Рс.....бля бля бля...и това не от кой да е ,ами от ХОНДА.хе хе хе хе японски технологии!Браво на Хонда!
fallback
Последни