IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

РЕНО СЕНИК II vs ФОЛКСВАГЕН ТУРАН

Традициите на Рено Сеник определено са по-големи. Всъщност това е родоначалникът на целия клас MPV и днес по света се движат повече от 2 милиона екземпляра от модела Сеник. Туран е относителен новак, който разчита на реномето на Фолксваген и на качествената изработка.

РЕНО СЕНИК II vs ФОЛКСВАГЕН ТУРАН
Когато сравняваме размерите на двата автомобила на пръв поглед предимството еднозначно е на страната на Туран - той е по-дълъг с цели 132 мм. от късата версия на Сеник и по-висок с 15 мм. Това определено дава повече място в багажника на Туран в сравнение със Сеник. Но не бързайте да мислите, че е така и с вътрешното пространство. Макар и по-къс Сеник има по-голяма база от Туран с цели 8 мм. Съотношението между базата и общата дължина на автомобила е определено в полза на французина. Наред с това Сеник е и по широк от Туран с 15 мм. Така, макар и с по-малки размери от Туран, Сеник предлага солиден вътрешен простор. Максималното пространство за краката на пътуващите на задните седалки в Сеник  е 890 мм., докато при Туран е 885 мм. Огромното челно стъкло на Сеник /1.40 м2/ дава изключително добра видимост и прави купето светло.      Дизайнът на Сеник определено е негово предимство. Уредите на таблото са разположени под дълга 75 см "козирка" и са изобразени на голям електронен дисплей, който предлага отлична видимост. Средният панел има интересна форма, а в средата му, много близко и удобно до волана, е разположен лостът на скоростната кутия. В ляво на волана е електрическата полу-автоматична ръчна спирачка. Лостовете за светлините и чистачките, които са на волана са къси и удобни за управление. Материалите от които е изработено таблото са качествени, но не винаги самата изработка е такава. В Туран дизайнът е по-строг, но качеството на изработката е изключително високо. Предните седалки са много удобни, като седалката на водача може да се мести напред или назад цели 254мм. И в двата автомобила трите задни седалки могат самостоятелно да се движат напред и назад, както и въобще да бъдат отстранени от колата. Когато задните седалки се отстранят мястото което предлага Туран е с 0.149 м3 по-голямо от това в Сеник. Нещата обаче се променят ако се сравнява удължената версия Гранд Сеник, който има и трети ред седалки, което прави възможно превозването на 7 души. Такава версия предлага и Туран, но в същата каросерия, затова двете седалки на третия ред са само за деца и когато са там практически не остава място за багажа - само 0.121м3.      Рено залага много на електрониката при Сеник. Липсва стартов ключ, който е заместен от електронна карта. Има дори версия, при която не е нужно да вадите картата от джоба си, за да се отворят вратите и да се запали моторът.
     И двата MPV автомобила са много добре обезшумени. При Фолксваген скоростната кутия традиционно е много точна, но това е така и при Туран. Базисното оборудването на двата модела е сходно. Разликата е, че Туран предлага климатик срещу доплащане, който е серия при Сеник. Френският автомобил  предлага стабилизационната система ESP срещу дорлащане, докато при Туран е в основното оборудване.
     И двата автомобила предлагат сходни двигатели. Ето техническите данни на бензиновите им двигатели с обем 1.6 литра /избираме по-съвременния мотор на Фолксваген с пряко впръскване на бензина FSI, макар да се предлага и по-обикновен 1.6 литров/  и на турбодизеловите им двигатели с обем 1.9 литра.ТЕХНИЧЕСКИ ДАННИ:                                                       СеникII 1.6 16V                 Touran 1.6 FSI
Обем                                 1598                                               1598
Мах. мощност
/kW/k.c./                           83/114                                            85/116
при оборота                      6000                                               5800
Мах. въртящ
момент - Nm                      152                                                  155
при обороти                      4200                                                4000
Мах. скорост
км. в час                            185                                                  186
Ускорение  /секунди/
от 0 до 100 км.в час           12.5                                                 11.9
Тегло   /кг/                       1395                                                1425
Обем на багажника - м3     0.480                                               0.695
Разход на гориво
градско/извънградско         9.3/6.0                                         9.5/6.2
комбиниран разход            7.2                                                  7.4                                Сеник 1.9 dCi                      Touran 1.9 TDI
Обем                                 1870                                            1896
Мах. мощност
/kW/k.c./                           88/120                                         77/105
при обороти                       4000                                            4000
Мах. въртящ
момент Nm                         300                                              250 
при обороти                       2000                                            1900
 
Мах. скорост                       188                                             179
/км.в час/
Ускорение /секунди/
от 0 до 100 км.в час             12.1                                            13.2
Тегло /кг/                           1505                                            1498
Обем на багажника
/м3/                                    0.480                                          0.695
Разход на гориво
градско/извънградско          7.4/5.0                                        7.5/5.3
комбиниран разход              5.8                                                6.1
0 от 500