
От своя страна приходите на фирмата са нараснали за последната финансова година с 13.8% в сравнение с предходната, като са достигнали 204 милиарда долара.
В същото време главните конкуренти на Toyota изпитват определени трудности. General Motors, който за първи път изгуби водещата си позиция сред автомобилните производители, обяви загуби от 2 милиарда долара. Chrysler Group съобщи за загуби от 680 милиона долара, Ford се намира в дълбока криза със загуби от 12.6 милиарда долара. Дори японските конкуренти на Toyota, като Nissan и Honda обявиха спадащи печалби, макар все още да не са на червено.
Според The Houston Chronicle, GM обмисля да обвини Япония заради изкуствено поддържаната девалвация на йената, която помага за експорта на страната и в частност за бума в износа на автомобили. Сега и Китай поема по този път.
Днес в Конгреса на САЩ ще има специални слушания по темата, за да се прецени дали американското правителство да не предприеме някаква интервенция по този въпрос.

