IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Офроудър под прикритие

Новото поколение Hyundai Santa Fe не се бои от пресечени терени

Офроудър под прикритие

Офроудър под прикритие
Никога не е имало толкова много 4х4 автомобили по градските улици. Причината обаче не е само в разбитите шосета. През последните години грубите джипки се превърнаха в комфортни шосейни превозвачи, подходящи за ежедневно ползване, което ги направи привлекателни за по-широк кръг хора.

Тази промяна им даде и ново име - SUV (sport utility vehicle), но също така им отне една от изконните черти - проходимостта. В днешно време този тип автомобили се наричат "паркетни джипки", тъй като предлагат отличен комфорт на пътя и посредствено представяне извън него.

С третото поколение на Santa Fe обаче Hyundai направи крачка напред, предлагайки на пазара "офроудър под прикритие". Под прикритие, защото външността на возилото е елегантна и динамична, но в същото време е конструирана, за да се справя с пресечени терени. Благодарение на високия си пътен просвет и значителните ъгли на проходимост на предната и задната брони, корейския SUV не се притеснява да бъде изцапан. Освен това, Santa Fe е оборудван с чисто нова, активна система за задвижване на четирите колела.

Вносителят на марката за България организира тест драйв на модела на специално подготвено офроуд трасе - Hyundai Off Road Track, където ни запозна с новите възможности на Santa Fe извън пътя. Този тест се състоя преди около месец, но ние умишлено изчакахме, за да успеем да изпитаме автомобила и по шосетата.
Офроудър под прикритие
Извън пътя

Поведението на Hyundai Santa Fe по пресечен терен наистина впечатлява. Предната и задната брони са направени така, че да могат без проблем да се справят със сериозни наклони с ъгъл до 50 градуса. А пътния просвет е достатъчно голям, за да се движите спокойно по пресечен терен. Окачването пък е изненадващо тихо, като поема нервностите и дупките със завиден финес.

По време на офроуд теста имаше изпитания като изкачване на наклон с ъгъл 45°, спускане на наклон с ъгъл 50°, слонски стъпки, кантар, мост, стълби и много други. Hyundai Santa Fe с лекота премина през всички тях, като на моменти земята докосваха само две от гумите му.

В подобни моменти, когато не всички гуми имат сцепление, ви трябва добра система за задвижване на четирите колела. При третото поколение Santa Fe системата 4х4 е напълно нова, разработена от Magna Steyr и има модул за активно разпределение на въртящия момент между двата моста. Това нововъведение е полезно и при движение по шосетата, тъй като системата реагира превантивно, предусещайки когато някое от колелата губи сцепление. Задвижването на четирите колела се задейства автоматично, но за преодоляването на по-тежки терени има режим Lock, който може да бъде активиран при движение с ниска скорост.
Офроудър под прикритие
Препятствията, които виждате на снимките, се преминаваха без активиран режим Lock. За още по-тежки терени са предвидени и екстри като асистент за потегляне от наклон и спускане по такъв.

На асфалта

Успяхме да покараме Hyundai Santa Fe по време на масовия тест за Автомобил на годината в Българя. От краткото ни запознанство на шосето впечатление ни направи меката возия. При движение по черни пътища това окачване прави чудеса, тъй като комфортът в кабината остава на високо ново. На магистралите вероятно също ще върши добра работа, но по завоите около Боровец ни се стори прекалено меко. Накланянето по бързите и тесни завои е една идея по-голямо, но все пак - поносимо. Автомобилът разполага с няколко режима на работа, които влияят на твърдостта на волана и отзивчивостта на педалите, но не и на окачването.
Офроудър под прикритие
Дизайн, качество на материалите и екстри

По отношение на дизайна и качеството на материалите нямаме никаква критика. С новото Santa Fe дизайнерите на Hyundai изненадват за пореден път. Автомобилът определено вдига летвата със своя едновременно изискан и динамичен дизайн. Интериорът е създаден в унисон с екстериорните промени. Обстановката е комфортна, уредите са ергономични, а материалите - меки на допир и приятни на вид.

Листът с екстрите е дълъг, като в него се отличава системата за автоматично паркиране. Santa Fe може да паркира сам, а от шофьора се изисква единствено да командва педалите за газ и спирачка. Въртенето на волана е поверено на компютър, който освен това подсказва кога да се подава газ и кога да се натиска спирачката. Тази технология може да паркира както успоредно, така и перпендикулярно.
Офроудър под прикритие
Двигатели, трансмисии и цени

Новият Santa Fe предлага избор от три агрегата – 2,4-литров бензинов GDI със 192 к.с., и два дизелови - 2,0 и 2,2 литра, доставящи съответно 150 и 197 к.с. Трансмисиите са две – 6-степенна механична и автоматична със същия брой предавки.

Третото поколение на Santa Fe определено прави голям скок във всяко едно отношение. Той вече не е онзи обикновен автомобил със слаб дизайн и посредствени материали. Не е обаче и достъпната алтернатива, която беше - добре оборудван Santa Fe лесно преминава 80 000 лева.
Офроудър под прикритие
Офроудър под прикритие
Какво ни хареса

Дизайнът и качеството на материалите в салона са на много по-високо ниво. Комфортът и пространството също не са за подценяване, като и новата интелигентна система 4х4.

Какво не ни хареса

Меката возия вероятно няма да допадне на шофьорите с по-динамичен стил на шофиране. Екстра като адаптивно шаси би свършила отлична работа.

Тагове: Hyundai Santa Fe
0 от 500
  • #13
    18 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    СУВ С цени от 91000лв. Х5,МЛ,Q7,Лексус RX450 хибрид, ФВ Туарег. Само ще добавя, че базовите модели на тези марки започват с 3 литрови двигатели с мощност от 240к.с. до 300к.с. и базово са с автоматик. Това пак повтарям е база. Този Санта фе колкото и дабре да изглежда няма да може да им се противопостави в нищо.
  • #12
    19 rate up comment 1 rate down comment
    Maрто ( преди 13 години )
    Пред месец бях в шоурума им и цената на изложеното Санта Фе беше 98000!!! Смеха бе неизбежен. Имах възможност да карам i40 2 седмици, нелоша кола, събира погледите и върви прилично с 177 коня бензин, но и за нея търсеха над 60000 лв., което е необосновано според мен.
  • #11
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Wane ( преди 13 години )
    Никой не е казал, че базово струва 80к. Това е цена с допълнително оборудване
  • #10
    0 rate up comment 10 rate down comment
    Badi ( преди 13 години )
    Vsqka nova kola v na4aloto e kato izlezna i e neobosnovano visoka cenata dogodina 6te go pusnat s 20% namalenie na 64000 s zaradi dana4niq kredit stane 50 i ne6to bez DDS koeto e normalna cena.
  • #9
    15 rate up comment 1 rate down comment
    omg ( преди 13 години )
    Хюндай базов модел за 80к?! А ако решиш да му сложиш някоя друга екстра колко става? Тоя гагнам стайл май Инфинити е решил да гони... Май си вярват повече от необходимото.
  • #8
    7 rate up comment 2 rate down comment
    KKK ( преди 13 години )
    Доста са се постарали с прикритието, ако питате мен... Даже са прекалили :D
  • #7
    19 rate up comment 0 rate down comment
    drianov ( преди 13 години )
    И KIA и Hyndai се навират в по горен ценови клас, но най интересното е че успяват! В крайна сметка цената се определя от търсенето и предлагането. Щом има баламурници които да плащат по 60 хил лв за i40, то е логично и СантаФе-то да струва 80....
  • #6
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Тея са луди!Старото Санта фе 2.2 дизел започваше от 50 000лв.Не мога да повярвам че новото започва от 80 000лв.... за тези пари какви японски джипове могат да се вземат-в пъти по-добри от този кореец. Симпатизирах им но много надуха цените си а не са кой знае какво.
  • #5
    8 rate up comment 1 rate down comment
    = ( преди 13 години )
    Да, но е изстискан от всякакви екстри! Базов модел го наречи ако искаш. В Инд Комерс тавана с всички екстри ако не се лъжа, е 90К. Но за момента, не съм сигурен до кога, имат отстъпки и цената пада до 78, което пак си е цифра за ТОЗИ автомобил. Качеството на материалите е като на ix серията, т.е. разбирай не достатъчно добри материали като за тези пари. Но да, по-добро е от предното Санта Фе и по-скъпо от него, когато излезе на пазара през ... 2006 ли беше?
  • #4
    18 rate up comment 1 rate down comment
    Veyron ( преди 13 години )
    Да, точно така - в България Мол го има изложен с 2.2 дизел, 81000 лева. Неверотна цена за такава кола.