Subaru Forester '08 - Първи е популярният двигател 2.0L DOHC, 16 клапана, който е допълнително подобрен. Увеличена е икономията на гориво чрез нова конструкция на цилиндровата глава. Подобрени са нивата на въртящ момент при ниски и средни обороти, което се отразява върху цялостното поведение на автомобила.
Японският производител Subaru разкри подробна информация за новия Forester. Продажбите на четвъртото поколение на популярния кросовър стартираха вчера на японския пазар.
Автомобилът е получил специална система за движение през пресечен терен - X-Mode, която се активира с бутон на централната конзола на автомобила. Тя е предназначена само за движение по неравности и работи единствено при скорост до 40 км/ч.
Според представители на Subaru технологията се управлява от електрониката на автомобила, която по време на движение съхранява стабилността и регулира работата на двигателя и трансмисията. Освен това X-Mode служи на водача при спускане по наклон, като на централната конзола се появява изображение за моментното натоварване на осите.
Също така при новия модел превклочвателят за системата SI-Drive (Subaru Intelligent Drive), която позволява на водача да избере един от трите режима на движение - Intelligent, Sport и Sport Sharp, вече е преместен на волана. Кросовърът разполага и с елетрическо затваряне/отваряне на багажника.
В Япония машината се предлага с два боксерови бензинови двигателя – атмосферен и с турбо. Мощността на първия е 148 к.с., а на втория – 280 к.с. Вторият мотор се предлага само в комбинация с вариаторна трансмисия, докато при първия има и версия с 6-степенна механична трансмисия.


0