
Според Ферхойген въпросът ще бъде поставен официално за разглеждане и решение от ЕК до края на тази година.
Ферхойген обясни, че задължителното оборудване с ESP ще влиза в сила поетапно – например първо при товарни автомобили превозващи опасни материали, по-късно задължението ще обхване и новите леки автомобили.
Сега наличието на системата за стабилност на автомобила го оскъпява с около 500 – 600 евро. Повечето фирми предлагат системата като екстра при своите модели, особено при тези с по-ниска цена и много купувачи се отказват от нея за да намалят цената още повече.
Според експертите в ЕК тази ситуация може да се промени с промяна на данъчното облагане на новите коли. Може да се въведе правилото автомобилите имащи ESP да бъдат облагани с по-малък данък.
Според президентът на FIA Foundation, Дейвид Уард, подобно решение вече действа в Дания и дава резултат. Там повече от 50% от новите автомобили, дори и по-евтините модели, са оборудвани със система за стабилизация. За сравнение, във Великобритания със системата ESP са оборудвани само 10% от новите автомобили.
Според данни на FIA Foundation, ако всички автомобили в Европа са оборудвани с ESP, смъртните случаи по пътищата на Стария континент ще намалеят с 4 000 на година, а общо инцидентите за година ще бъдат със 100 000 по-малко.
Да напомним, че неотдавна Националната администрация за безопасност на движението в САЩ (NHTSA) прие решение за задължително оборудване на автомобилите с тегло под 4 тона със системата за стабилизация, като изискването влиза в сила от 2012 година.

