IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Европейската Комисия решава за задължително оборудване с ESP на новите коли

Европейската Комисия (ЕК) ще реши да въведе изискването всички европейски производители да оборудват автомобилите си със система за стабилизация (ESP) още в базисната версия.

Европейската Комисия решава за задължително оборудване с ESP на новите коли
Според вицепрезидентът на ЕК по въпросите на предприемачеството и индустрията, Гюнтер Ферхойген, съобщението за това решение е било направено по време на обсъждане проблемите на безопасността на движението във FIA Foundation - фонд, занимаващ се с възможностите за намаляване на произшествията по пътищата. 


Според Ферхойген въпросът ще бъде поставен официално за разглеждане и решение от ЕК до края на тази година. 

Ферхойген обясни, че задължителното оборудване с ESP ще влиза в сила поетапно – например първо при товарни автомобили превозващи опасни материали, по-късно задължението ще обхване и новите леки автомобили. 

Сега наличието на системата за стабилност на автомобила го оскъпява с около 500 – 600 евро. Повечето фирми предлагат системата като екстра при своите модели, особено при тези с по-ниска цена и много купувачи се отказват от нея за да намалят цената още повече. 

Според експертите в ЕК тази ситуация може да се промени с промяна на данъчното облагане на новите коли. Може да се въведе правилото автомобилите имащи ESP да бъдат облагани с по-малък данък. 

Според президентът на FIA Foundation, Дейвид Уард, подобно решение вече действа в Дания и дава резултат. Там повече от 50% от новите автомобили, дори и по-евтините модели, са оборудвани със система за стабилизация. За сравнение, във Великобритания със системата ESP са оборудвани само 10% от новите автомобили. 

Според данни на FIA Foundation, ако всички автомобили в Европа са оборудвани с ESP, смъртните случаи по пътищата на Стария континент ще намалеят с 4 000 на година, а общо инцидентите за година ще бъдат със 100 000 по-малко. 

Да напомним, че неотдавна Националната администрация за безопасност на движението в САЩ (NHTSA) прие решение за задължително оборудване на автомобилите с тегло под 4 тона със системата за стабилизация, като изискването влиза в сила от 2012 година.
0 от 500