
България може да бъде домакин на рали от европейския шампионат (ERC) още догодина. Преди това обаче трябва да бъдат изчистени задълженията към промоутъра на първенството - „Евроспорт”.
През миналата година телевизията трябваше да получи 110 000 евро, за да излъчи рали „Сливен”, което бе част и от шампионата IRC. Това не стана и страната ни не попадна в календара за следващите година, в който ERC и IRC се обединяват. Според бившия президент на Българската федерация по автомобилни спортове (БФАС), който е и член на управата на Международната федерация (FIA), в момента рали „България” е листата на чакащите заедно с Румъния, Русия и Сан Марино.
За да попадне в календара, България трябва да плати дължимите пари на „Евроспорт”. В противен случай базираната в Париж телевизия ще заведе иск за 3 пъти по-голяма сума - 330 000 евро, а страната ни няма да има шансове да получи правото да бъде домакин на състезание от толкава висока класа.
"Федерацията няма как да бъде гарант на задълженията на рали "Сливен", категорични бяха от БФАС, чийто президент е бившият пилот Радослав Козлеков. На практика обаче излиза точно така - ако парите не бъдат издължени на "Евроспорт", европейско рали у нас няма да има. Нищо, че проблемът дойде от рали „Сливен”, а сега кандидатстваме с рали „България”.
Във вече обявения от ФИА календар за догодина твърди са 12 състезания. Очаква се да бъдат включени още две - на 11-13 юли и на 26-27 юли. Малко е вероятно рали "България" да се пребори с конкуренцията за някое от тях. По-сериозни са шансовете на страната ни, естествено при плащане на задълженията, да се озове в календара за 2014 г.
Съгласно новите изисквания на "Евроспорт" и ЕRC от следващия сезон 30% от ралитата от шампионата трябва да се провеждат на макадамова настилка. Според Георги Янакиев, това няма да е проблем за България, тъй като разполагаме с подходящи пътища за подобно състезание.