IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Протестите в Китай ще струват на японските автоконцерни милиони

До този момент загубите на Япония възлизат на 250 млн. долара (Видео)

Протестите в Китай ще струват на японските автоконцерни милиони

Протестите в Китай ще струват на японските автоконцерни милиони
Протестиращи в Китай разрушават фасадата на японски мол. Снимка: Ройтерс

Последните протести в Китай са стрували до този момент на производителите на автомобили от Япония около 250 млн. долара от пропуснати продажби. Експерти от IHS Automotive изчисляват загубата на продукция в континенталната част на страната до четвъртък на около 14 000 превозни средства, след като много фабрики затвориха производствените си линии заради демонстрантите, предава Ройтерс.

Загубите може да нараснат доста: Toyota и Honda са заявили, че някои от заводите им ще останат затворени. Nissan обаче е пуснал отново производствените си линии.

Китай е най-големият пазар на автомобили в света. Toyota прави там единадесет процента от глобалните си продажби, Honda – 18%, а Nissan – цели 27%.

Китай и Япония спорят за група от необитаеми острови, за които се предполага, че крият големи находища на минерали. В събота и неделя в много китайски градове избухнаха антияпонски протести. Протестиращите поискаха дори обявяване на война. Представителство на Toyota в Жиндао бе подпалено. Китайци нападнаха и унищожиха японски автомобили, а в четвъртък ситуацията се поуспокои. Отношенията между двете страни са сложни още от времето на японската окупация през Втората световна война, когато милиони китайци са били убити.

Експертите се разминават в мненията си дали в дългосрочен план японските компании трябва да очакват по-ниски продажби. Коичи Сугимото от BHP Paribas заяви, че не би било изненадващо, ако китайците се обърнат към южнокорейски производители.

От друга страна, пазарният експерт Майкъл Дън от Хонг Конг смята, че напрежението между двете страни не е нещо ново. До този момент това не е възпирало китайците от закупуване на милиони японски коли. „Колкото и да обичат своя национален флаг, много повече те обичат парите си", казва той.



Още новини за автомобилната индустрия четете в Investor.bg

0 от 500
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    lee ( преди 13 години )
    Чаак пък да се възхищаваме на Ситроен.. :D Малко прекали, иначе, да вярно, започва се от Мерцедес. Японските фирми ако спрат заводите си в Китай, ще останад без работа над 100 млн китайци... (да предположим)
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Абсолютише анонимише ( преди 13 години )
    Заводът в Ловеч е надежда за основа на българско автомобилостроене, а Грейт уол е реномирана компания. Всички коли, на които се възхищаваме (БМВ,Ситроен,Ферари и др) са копирали и произвеждали първоначално по лиценз една от друга,почвайки от Мерцедес.Важното е да тръгне оборота,печалбите и чрез фин. операции заводът да стане български.
  • #8
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    И в България ги имаме такива с комунистическо мислене. Като скъпчиите-производители на плодове, зеленчуци и мляко, които се скъпят да намалят цените и все ги увеличават. А качеството на продукцията им намалява. А някои от тях по протести ходят с джипове последен модел, а жените им облечени в скъпи кожени палта. Кожодери!
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Kiro Manivelata ( преди 13 години )
    Ot kraya na 80te godini dosega Japan e napravila investitzii v China na stoynost 100 miliarda euro.V China ima nad 30 000 Japanski firmi ot koito se izdarzhat milioni kitaitzi.Ili prosto kazano dvete darzhavi ot ikonomicheska gledna tocha ne mogat edna bez druga...
  • #6
    3 rate up comment 5 rate down comment
    karutsar ( преди 13 години )
    Какъв ГРЕТ УОЛ вие не знаете ли китайците какво произвеждат -ефтени ментета без никакво качество.Техните леки коли струват не повече от 5-6 хил. лева а джипът им струва не повече от 10 хил.По голямата цена е набутка и то много голяма набутка.
  • #5
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Гущерчето няма книжка,какво ще я прави тази Лада?
  • #4
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Много сте ***,честно!!!!
  • #3
    26 rate up comment 6 rate down comment
    Cenitell ( преди 13 години )
    С такава ярост да бяха се защитавали когато са били нападнати от тогавашното джудже Япония, а не сега да чупят стъклата на заводите, които им дават работа и най-вече-безплатни технологии за копиране от вече автомобилната империя Япония!
  • #2
    21 rate up comment 9 rate down comment
    ............ ( преди 13 години )
    Да не им е свършил ориза, че протестират
  • #1
    39 rate up comment 9 rate down comment
    A ( преди 13 години )
    Хонда и Тойота са добре дошли във България, ако искат да си изместят заводите от Китай тук, а пък Грейт Уол може и да го затворим тогава,за какво са ни китайски ***, щом като ще имаме Хонда и Тойота...че може и Нисан..