IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Еднолитров Ford EcoBoost засрами суперколи на Нюрбургринг

Машината записа 11-о време за една обиколка в историята на пистата

Еднолитров Ford EcoBoost засрами суперколи на Нюрбургринг

Състезателен автомобил от сериите Formula Ford, снабден с турбо-мотор EcoBoost с обем 1 литър, даде по-добро време от суперколи като Lamborghini Aventador, Ferrari Enzo и Pagani Zonda F Clubsport за една обиколка на пистата „Нюрбургринг” в Германия – 7 минути и 22 секунди.
Еднолитров Ford EcoBoost засрами суперколи на „Нюрбургринг”
Постижението на машината на Ford e 11-о в цялата история на пистата. Въпреки че колата е пистова, тя е настроена изцяло към стандартите на пътническите автомобили. Автомобилът разполага с предни и задни фарове, огледала и клаксон. Гумите са същите, които се използват за „гражданските” превозни средства.
Еднолитров Ford EcoBoost засрами суперколи на „Нюрбургринг”
Поставилият рекорда Ford е обзаведен с 3-цилиндров, турбо-мотор с мощност 205 к.с. Машината ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди, а нейната максимална скорост е 256 км/ч.
Еднолитров Ford EcoBoost засрами суперколи на „Нюрбургринг”
Именно този мотор – 3-цилиндров Ford EcoBoost 1.0 с турбина, бе обявен за най-добър двигател на 2012 г. Серийните версии на агрегата развиват между 100 и 125 к.с., като засега се поставят на моделите B-Max, C-Max и Focus, а съвсем скоро с една от модификациите ще бъде обзаведена и Fiesta.
Еднолитров Ford EcoBoost засрами суперколи на „Нюрбургринг”
Към момента най-доброто постижение за една обиколка на „Нюрбургринг” принадлежи на състезателната Pagani Zonda R, която успя да запише време от 6 минути и 47.5 секунди. При автомобилите с разрешение за движение по пътищата, каквато е тази Formula Ford, най-доброто постижение принадлежи на Radical SR8 LM (6:48).

Тагове: ecoboost
0 от 500
  • #7
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Е да му бяха сложили двигател от Hayabusa с турбо (400-500 коня) и да беше засрамил всички ?!? Вярно ли има ***, които биха приели това за + на EcoBoost 1.0... Все едно да си купиш Peugeot 206, защото си фен на WRC версията.
  • #6
    3 rate up comment 1 rate down comment
    sl ( преди 11 години )
    тея мънички моторчета с 200 коня никога няма да имат дълъг живот според мен дали ще могат и 200 000 км да изминат - много се съмнявамтези форсирани двигатели са ми много съмнителни
  • #5
    6 rate up comment 1 rate down comment
    бъчваря ( преди 11 години )
    Ами това е реклама. Има защо. Все пак тоя мотор бе обявен за двигател на годината и то с най-голяма преднина в историята на конглокса досега. Готви се и серийна форсирана версия на тоя мотор и вероятно тоя PR е предназначен за скептиците. Интересното в цялата работа е, че това е Формула, но с малък и лек мотор, позволяващ вероятно много по-добър баланс. Сещате ли се при въвеждането на КЕРС във F1 как Braun GP размазаха всички заради липсата на тая система и отличния баланс?
  • #4
    15 rate up comment 6 rate down comment
    RS1600 ( преди 11 години )
    Formula Ford тежи ок. 500 кг. с пилота. Тази може да е малко повече заради преработката за движение по пътищата.Страхотен ПР, браво :) Давид срещу Голиат. Наистина е чудо на техниката този 1.0 Ecoboost.
  • #3
    12 rate up comment 0 rate down comment
    testmaniac ( преди 11 години )
    Сигурно е 200-300кг. Интересна е и литровата мощност 205к.с на литър. И дали е турбо или би-турбо версията. Преди време казаха, че се готви 1.0 177к.с. но би-турбо за серийните автомобили.
  • #2
    25 rate up comment 3 rate down comment
    . ( преди 11 години )
    Не споменавате за теглото на колата. За 2 пъти по-голямо тегло ви е нужна 4 пъти повече мощност ...
  • #1
    26 rate up comment 4 rate down comment
    хах ( преди 11 години )
    Голяма реклама на тоя Екобууст, голямо нещо...