Ръководителите на Ford по време на визитата си в Китай. Снимка: Ройтерс
Докато се бори да защити територията си от японските и германски автомобилни гиганти на родния пазар, луксозната марка на американския производител на автомобили Ford Motor Corp, Lincoln, търси лъч светлина в Китай, пише онлайн изданието China Daily.
Миналата седмица в Пекин компанията обяви, че ще изнася автомобили Lincoln за Китай от втората половина на 2014 г. Набирането на дилъри ще започне през четвъртото тримесечие на тази година.
От фирмата отказаха да уточнят кои модели ще бъдат продавани в Китай, но отбелязаха, че имат намерение да отговорят на местното търсене след две години с внедряване на характеристики, отговарящи на предпочитанията на клиентите в азиатската страна.
В момента Lincoln продава около 100 000 автомобила в световен мащаб, като повечето от тях се пласират в САЩ, а малък брой се изнасят за Близкия изток, Южна Корея и Мексико.
Китай ще е първият сериозен пазар на компанията извън САЩ. Само през миналата година в страната са продадени около 980 000 луксозни автомобили. Окачва се броят им да се увеличи до 1,2 млн. тази година.
В момента Китай е най-големият чуждестранен пазар на луксозни коли с марката Audi, BMW, Rolls Royce, Lamborghini, Bentley и сред трите водещи пазара на Jaguar Land Rover, Porsche, Mercedes-Benz и Ferrari.
Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg