IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Създават "Формула Е" за електрически автомобили

Надпреварата започва от 2014 година, кръговете ще се провеждат около забележителности в големи градове по света

Създават

Създават
След две години започват състезанията във "Формула Е"

Електрически автомобили ще се състезават в нова световна надпревара след сделка между Международната автомобилна федерация (FIA) и група инвеститори, които планират да организират международни състезания около централни градски забележителности, предаде CNBC.

"Формула Е"  ще стартира през 2014 г. и ще включва 10 отбора и 20 пилота, като целта е да се привлекат състезатели от  традиционните отбори от "Формула 1", фирми за производство на електрически автомобили и световни марки.

На първото състезание през 2014 г. пилотите ще разполагат с прототипен автомобил, разработен от френската компания Formulec. Возилото е с две предавки и се захранва от акумулатор с литиево-железен фосфат. Теглото му е 780 кг. Развива максимална скорост от 220 км/ч, като ускорява от 0 до 100 км/ч за три секунди.

Може да се движи в продължение на 25 минути с едно зареждане, което означава, че пилотите ще се нуждаят от втори автомобил за едночасовата надпревара.

Автомобилите от "Формула 1" с 2,6-литров V8 двигател и мощност от 750 конски сили имат минимално тегло от 640 кг, включително шофьора. Те могат да са с максимум седем предавки. Ускорението от 0 до 100 км/ч е възможно за около 1,7 секунди, като максималната им скорост превишава 300 км/ч.

Търговските права за новия електрически автомобил за "Формула Е" принадлежат на консорциум на име Formula E Holdings, ръководен от Енрике Бануелос - испански строител, който загуби милиарди заради срива в имотния сектор през 2007 г. и в момента работи в Бразилия.

Друг инвеститор е Алехандро Агаг - бивш евродепутат, чиято базирана в Лондон инвестиционна компания има отбори, състезаващи се в GP2 и GP3. Агаг ще е главен изпълнителен директор на Formula E Holdings, която ще е базирана в Хонконг.

Зад проекта стои и пилотът-аматьор Лорд Дрейсън - бивш министър на науката на Великобритания, чиято фирма Drayson Racing Technologies е пионер в състезанията с екологично чисти автомобили, както и шефът на Formulec Ерик Барбару.

Още новини от Investor.bg

Тагове: FIA
0 от 500
  • #4
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Аз бих гледал тази формула Е, защото старата Формула 1 вече няма съзтезателен елемент и всичко е само някакви *** гуми и обслужване в бокса.
  • #3
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Статията е редактирана, когато я пуснаха пишеше това което съм цитирал! Тоест - "максималната им скорост е 300 км/ч"
  • #2
    8 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    аз виждам, че са написали НАД 300км/ч. къв ти е проблема.
  • #1
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    АутоКомедиа пак дрънкате глупости"максималната им скорост е 300 км/ч"Далече сте от истината, предлагам ви да гледате тази неделя състезанието в Белгия на Спа-Франкоршамп и да се образовате малко! На правата Kemmel ще развиват най-малко 330км/ч!