IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Въвеждаме облекчения за електромобилите

Собствениците на еко колите няма да плащат местни данъци, винетки и такси за регистрация

Въвеждаме облекчения за електромобилите

Въвеждаме облекчения за електромобилитеОще до края на годината правителството предвижда да влязат в сила данъчни и административни облекчения при покупката на електромобили. Това съобщи министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев при днешното откриване на поредната зарядна станция за еко автомобилите.

Редица европейски държави въвеждат много по-агресивни стимули за покупката на екологично чистите коли, като в държави като Франция например при подобна покупка се покриват до 7 000 евро от цената.

„На този етап България не може да си позволи подобни финансови насърчения, но в националния план за стимулиране, който правителството се очаква да обсъди до края на август, ще се въведат данъчни преференции“, поясни министър Добрев.

Собствениците на електромобили няма да плащат местни данъци и такси и ще бъдат освободени от покупка на винетка и плащане на такси за регистрация на автомобилите.

Някои общини като столичната например залагат допълнителни облекчения за чистите коли, които са освобождени от такса за паркиране в „синя зона“. Тази преференция може да бъде въведена и от останалите общини у нас, каза Добрев. Екоколите биха могли да се движат и в бус лентите, тъй като на този етап техният брой е малък и не биха пречили на движението на градския транспорт.

От името на компаниите от клъстер „Електромобили“ председателят Иван Костов посочи, че България трябва да се включи в цялостната европейска програма, която предвижда до 2025 г. половината от автомобилните транспортни средства да бъдат екологично чисти.

„Икономическата полза от електромобилите е безспорна, тъй като за изминаване на 150 км собственикът плаща само 11 лева, което е над 2,5 пъти по-евтино от пътуването с дизелови автомобили“, посочи още министър Добрев.

След 2014 г. се предвиждат инвестиции в инфраструктурата като електростанции и други съоръжения от инфраструктурата, поясни още той. В по-далечно бъдеще е възможно чрез Националния доверителен екофонд също да се приложи схемата за насърчение при покупката на електрическите транспортни средства, но Добрев не се ангажира с по-конкретна информация.

Още новини за автомобилната индустрия четете в Investor.bg

0 от 500
  • #14
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Пълен цирк ( преди 11 години )
    Със задължителното каране на фарове направо закопаха тая технология.
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    мислещ ( преди 11 години )
    11 лева на 150 км? Как го сметнаха това?Електромобилите на Нисан или Форд изразходват около 25kWh на 150 км. При грубо 20 ст. за киловат-час това прави 5 лв на 150 км. Май г-н Добрев смята да ни изненада с цената на тока в следващите няколко години.:-)
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    А за хибридите,кога ще има облекчения?В повечето държави са факт,а само у нас си правят пас.Де факто в града хибридите са едни от най-икономичните,защото не само харчат малко,а и в многото задръствания се движат на батерии.
  • #11
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до Ziku ( преди 11 години )
    Що пишеш глупости, какви 8 часа, какви 3000лв.
  • #10
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Страшни облекчения, с тази разлика в цената на обикновен автомобил и електроавтомобил, тоя електроавтомобил трябва да го карам 20 години без да му се случи нищо за да му се ибият парите, а това че ще плащаш нощувки по-хотелите, защото от София до Варна примерно ще пътуваш 2-3 дни :)
  • #9
    11 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Който има ПомпаДюза ,ще му пръснем дюзата!
  • #8
    8 rate up comment 4 rate down comment
    1! ( преди 11 години )
    Г-н министъра да хване да помисли за преференции за автомобилите с газови и метанови уредби защото реално това към днешна дата е постижимо и ще има влияние върху качеството на въздуха.
  • #7
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Ziku ( преди 11 години )
    http://vromos.com/product_show.php?ProductID=227Български електромобил.Само от паркиране може да спестиш около 3000 лева, при работен ден от 8 часа и цена за паркиране от 2 лева на час в София.Около 200-300 от регистрация.65 за винетка.Ако пестиш и 10 лева на 100 километра, просто супер...150 километра автономен пробег не са много, но ако до работа си на 15 километра, това са 5 работни дни отиване и връщане...
  • #6
    19 rate up comment 6 rate down comment
    pepe ( преди 11 години )
    а със включе ни фарове ще карат ли,че тия 150км. да не станат 50км.
  • #5
    16 rate up comment 3 rate down comment
    RS1600 ( преди 11 години )
    Много ми се ще да навлязат по-бързо и по-масово електромобилите, но това е пълна илюзия. Пример за сходни автомобили: Пежо 107 - цена 18 000 лв.Пеж Йон (електромобил) - цена 70 000 лв.Ако ще да ти връщат пари докато караш, няма как да е не само по-евтино ами поне донякъде приложимо. А с облекчения в рамките на няколкостотин лева знам какво ще се постигне - нищо. Вятър, мъгла и ПР глупости. Логично, говорим за 5 електромобила сред 1 милион возила в София. Смешно е.