IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Volkswagen отново пробва да вземе Proton и Lotus

Офертата на германския концерн бе отхвърлена от собствениците на компанията от Малайзия

Volkswagen отново пробва да вземе Proton и Lotus

Volkswagen отново се интересува от компанията Proton, която е собственик и на марката Lotus. Това съобщи агенция Ройтерс, която припомня, че преди 5 години германският концерн се опита да създаде алианс с производителя на автомобили от Малайзия. Целта на немците е ясна – те искат да получат достъп до пазарите в Южна Азия. Както и тогава, така и сега, преговорите се провалиха.
Volkswagen отново пробва да вземе Proton и Lotus
От компанията DRB-Hicom, която в началото на тази година придоби 42.7 % от акциите на Proton признаха, че са получили оферта от голяма чужда компания, но отказаха да назоват нейното име. Предложението е било за покупката на Proton и Lotus за 1 паунд и покриване на дълговете, които възлизат на внушителните $311 млн.
„Най-лесно бе да приемем офертата, да покрием загубите си и да продължим напред – коментира изпълнителният директор на DRB-Hicom Мохд Хамил. – Ние обаче вярваме в своя бизнес-план и сме сигурни, че при Lotus той ще успее. Затова няма да се предадем без бой”.
Според експерти в бранша причината за отказа е, че Volkswagen иска да вземе само Proton, за да може успешно да се настани в Южна Азия, където силни позиции има големият конкурент на немците – Toyota. В същото време марката Lotus e само част от сделката и има вариант дори да бъде закрита.
Volkswagen отново пробва да вземе Proton и Lotus
Стана ясен и бизнес-планът, за който собствениците на Proton говорят. И който засяга най-вече Lotus. Той напълно отхвърля замисъла на бившия изпълнителен директор на компанията Дани Бахар, който бе уволнен заради разхищаване на средства. В плановете на мениджъра влизаше пускането на 5 нови модела, чията разработка и производство вече са замразени.
Първата част от новия проект включва освобождаването на повече от 50 инженери, работещите върху новите модели на Lotus, както и напускането на американските състезателни серии INDYCAR след края на 2012 г.

Тагове: drb-hicom
0 от 500
  • #9
    6 rate up comment 4 rate down comment
    хихи ( преди 11 години )
    ФакАуто ще се задавят,въпрос на време е!Порше бяха същите,сега са собственост.Колко коли всъщност може да бъдат произведени,къде му е края.Никой ли не вижда грандиозният край на алчността!!!
  • #8
    11 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Браво на ФауВе най-добрите са, а тези явно предпочитат да фалират, нека фалират после ФауВе ще ги купи за един долар, такъв е живота приемете че ФауВе са най-добрият концерн в света и най-печелившия, германците са си германци, шапки долу за тази нация!
  • #7
    12 rate up comment 9 rate down comment
    Negura strikes again ( преди 11 години )
    Значи ако VW купи лотус да очакваме лотус елисе комби TDI ? Или нEква паркетна "джипка" лотус на платформата на поло? Срамота
  • #6
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Profesora ( преди 11 години )
    Инвестицията на FIAT в завода в Сърбия е 1,2милиарда евро, за модернизация и разширение на производството,и на мен ми се вижда малко 311мил. !?!
  • #5
    19 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Колата ми си е много цветна и не е вагенче, просто се изсмях публично та детските изказвания на инфантила Стефан за Стар Уорс и ФВ. Някой хора толкова са откачили от ужас че не могат да имат нещо стойностно, че вече се изживяват като филмови бойци за свобода. А пиша анонимно, защото няма значение с какво име ще пиша, мога да си измисля всякакво, но хлапто дори и за това не се е сетило. Ако още не си разбрал тука всички са анонимни, дори и тези които пишат с имена.
  • #4
    3 rate up comment 13 rate down comment
    Стефан ( преди 11 години )
    Интересно е как се появява собственика на безцветно ВАГче. Анонимен, сякаш се срамува, иска да разговаря с хора, които очевидно не искат да говорят със скучния, като колата си заядливец. Често срещан феномен е поп фолк феновете да се срамуват от избора си и да казват, че слушат аР енд Би :)
  • #3
    15 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Че защо трябва да е намразен ФВ. Това са свободни пазари, казали даваме ви толкова пари поемаме ви всички дългове, продавате ли? Отговора е бил не! Точка! Какви империи, какви джедаи? Нима някой слага забрана на продажбите и покупките по света? Или има някаква забрана ФВ да изкупува фалирали фирми? Я се стегнете, това че някой марки коли са недостижими за вас не ги правят Имперски крайцери нито правят вашите евтини марки бунтовнически сувалки.
  • #2
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Стефан ( преди 11 години )
    Тези битки за пазари ФВ - Фиат, ФВ - Тойота все повече ми приличат на Starwars в ролята на империата ФВ. Ще е жалко всички коли да станат черни кутийки с червени циферблатчета (тайфайтери)
  • #1
    18 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Голямо излагане,VW ще бъде намразен и от другата част на света!