IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Френските автоконцерни ще получат държавна помощ

Франция ще подкрепя екологичните автомобили произведени в страната

Френските автоконцерни ще получат държавна помощ

Френските автоконцерни ще получат държавна помощ
Министърът на труда Мишел Сапин и този на индустрията Арно Монебург преди обявяването на мерките за подпомагане на автоиндустрията. Снимка: Ройтерс

С високи премии за закупуване на хибридни и електрически автомобили социалистическото правителство на Франция ще подкрепя в бъдеще боледуващата автомобилна индустрия на страната: за електрически автомобили премията ще се увеличава от 5000 на 7000 евро, а за хибридни автомобили тя се удвоява до 4000 евро.

Министър-председателят Жан-Марк Еро назовава като конкретна причина за плана за помощи спешността на ситуацията, породена от планираното съкращаване на хиляди работни места в автомобилната индустрия. Ето защо правителството е "минало в офанзива", заявява той след заседание на кабинета в Париж.

Според плана държавата ще купува за обществения транспорт само електрически превозни средства. Освен това френското правителство ще настоява и за проверка на спогодбата за свободна търговия между ЕС и Южна Корея. От азиатската страна в Европа навлизат сравнително изгодни автомобили, като например тези на производителя Hyundai. Освен това се предвижда автомобилните производители и поддоставчиците на индустрията да получават по-изгодни кредити.

На държавната помощ автомобилните производители ще трябва да отговорят с нещо, заяви индустриалният министър Арно Монтебург. Така например премиите за хибридни и електроавтомобили ще се изплащат само в случай, че те запазят цените си непроменени. Също така колите трябва да са изцяло произведени във Франция.

Плановете на френското правителство ще засегнат преди всичко германските и азиатските производители, коментира германският всекидневник Handelsblatt. PSA и Renault са силно ориентирани към европейския пазар, където продажбите при малките автомобили отчитат драстичен спад заради еврокризата.

Новите френски правила не са по вкуса на германските производители от високия клас - Daimler, Audi и BMW. Германците до последно отхвърляха намеса на правителството. Техният бизнес е във възход, а фабриките са добре използвани. Например Daimler само през второто тримесечие на 2012 г. отчете приблизително 1,5 млрд. евро печалба.

Цялата статия вижте в Investor.bg

0 от 500
  • #4
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    te fransuzi sa jalki napravo vsi4ki prezidenti premieri v drugite durjavi do v italia i anglia se dvijan na mercedesi audita bmw bentli prieli sa go fahta 4e za golemi ribi treat luskavi koli kato gi zagledam p televiziata frenskite politici s tehnite sme6ni citroeni napravo me pada smeh fransetata sa nai obedneli ot krizata
  • #3
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Да бе баба Меркел въобще не даде 50 милиона евро на Порше , нито пък немското правителство не е основен акционер вав VAG Няма държава в света със силно автомобилостроено, която да не го спонсорира , само Великобритания пробва тоя номер и видяхме какво стана
  • #2
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Normalno, to e qsno che tezi kosheri samo zabludeni levaci gi kupuvat,,no qvno v tazi kriza i te se svarshiha i sega ovisnaha...
  • #1
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Я сега дървените философи да вземат да се гръмнат, защото се оказва че не немските авто производители, а френските се финансират от държавата.