Автомобилите с индекс "20" са най-важните, а и най-силните модели на френската марка Peugeot. Моделите 205 и 206 направиха истински фурор, но след тях се появи 207, който така и не оправда очакванията. Сега на пазара излезе 208, който има задачата да върне славата на марката в този пазарен сегмент, като повтори успеха на Peugeot 205 и Peugeot 206.
Задачата му няма да бъде лека, тъй като 206 записа над 5 млн. продажби. В днешно време обаче колите от сегмент "В" стават все по-популярни, по-търсени, а и по-универсални. Те имат малки размери, достъпни цени и нисък разход на гориво, като предлагат отлични качества за града и сносен комфорт при извънградско каране..jpg)
За да се справи със задачата си Peugeot 208 залага на типичните за марката дизайн, комфортна возия и уникални решения в интериора. Към това трябва да добавим и икономичните мотори, които също не са за пренебрегване.
Въпреки, че 208 е лесно разпознаваем като Peugeot той изглежда доста различно от своите предшественици. Няма и помен от позната от 207 "усмихната предна броя", като при екстериора е заложено на множество хромирани елементи, които придават лукс и усещане за автомобил от по-висок клас.
Промените в интериора също са забележими. Напълно нов е воланът, който е с много малки размери. Новаторско е и арматурното табло, което е разположено над него, за да бъде точно пред погледа на водача. Иначе, приборите са поставени на по-удобни за водача места, като материалите са с много добро качество, а французите са поработили сериозно и върху шумоизолацията.
Друго нещо, което впечатлява, е цветния чувствителен на допир дисплей, който е рядкост при автомобилите от този клас. Той е разположен в центъра на таблото и се достига по удобен начин. Като плюс за интериора може да се добави голямото вътрешно пространство, което лесно приютява четирима възрастни. Интересното е, че 208 е по-малко на размери от 207, но го превъзхожда по обем отвътре. Багажникът му също е по-голям.
Изненади при возията на 208 няма. Компактната кола вози меко, стабилно и поти не усещат неравностите на пътя, което е рядкост за автомобили от този сегмент. Колата е послушна при по-рязко влизане в завой и предлага удобство и комфорт, както за водача, така и за пътниците.
Благодарение на предлаганите серийно за модела технологии като система за стабилност (ESP), електронен разпределител на спирачното усилие (REF), ограничител на приплъзването (ASR) и асистент за екстремно спиране (AFU), колата се държи отлично на пътя. И няма стои уверено, дори при неблагоприятни метеорологични условия..jpg)
Що се отнася до двигатели, при тях французите са заложили най-вече на икономията на гориво, като особено впечатление в тази насока правят дизелите. Те предлагат смесен разход от под 4 л/100 км., а най-впечатляваща е версията е-HDi с 1.4-литров мотор. Този модел, който се води микро хибрид и разполага със старт/стоп система, харчи едва 3.6 л/100 км в града и има емисии на C02 от едва 87 г/км.
При бензиновите версии прави впечатлението наличието на 3-цилиндрови мотори от ново поколение. Те са с обем 1.0 и 1.2 литра, а мощността им съответно е 68 и 82 к.с. Те също предлагат добър разход на гориво, който е под 5 литра на 100 км при смесен цикъл.
Предстои поставянето и познатия 1.6 литров турбомотор, който е съвместно производство с BMW. Ще има, разбира се, и GTI-модификация, за която е предвиден агрегат с мощност над 200 к.с.
Дали Peugeot 208 ще повтори успеха на бестселърите 205 и 206 предстои да разберем. Шансовете му обаче изглеждат добри. Той има всичко необходимо, за да успее - просторен салон, шикозна визия, качествена изработка и богата гама от икономични, но динамични двигатели.
Факт е и първото му отличие, което дойде още в деня на началото на продажбите му във Великобритания. Френското возило бе отличено в категорията "Супермини" от престижното автомобилно списание Auto Express, като победи Audi A1 и Ford Fiesta.
Оценките на Peugeot 208 по десетобалната система
Приложимост в ежедневието - 8 (Идеален за града. Дизеловите мотори вършат добра работи и при извънградско каране)
Надеждност - 9 (Това е един от най-важните модели за Peugeot и французите са му отделили много сериозно внимание)
Оборудване - 9 (Стандартното оборудване предлага доста неща, а най-скъпите модификации разполагат дори с тъч скрийн дисплей)
Пространство - 9 (208 е по-малко на размери от 207, но го превъзхожда по обем отвътре. Багажникът му също е по-голям)
Цена/Качество - 9 (Достъпна цена (от 20,381 лв с ДДС) за това, което предлага)
Качество на материалите - 9 (Добра изработка. Материалите са приятни както на вид, така и на допир)
Разход на гориво - 10 (Ниското потребление на гориво е било водещ елемент при разработката на 208)
Удоволствие от шофирането - 8 (Комфортна, но стегната возия. Директен и точен волан. Дизеловите модификации предлагат добра динамика)


0