Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!
Испанският производител на спортни автомобили Aspid представи своя втори модел - GT-21 Invictus.
За направата му са използвани карбон, алуминий и други олекотени материали. Машината разчита на добре познатия 4.4 литров, 8-цилиндров двигател на BMW, развиващ 450 к.с. Той се комбинира както с 6-степенна механична скоростна кутия, така и със 7-степенна роботизирана трансмисия с двойно сцепление.
От 0 до 100 км/ч испанската машина ускорява за по-малко от 3 секунди. До 160 км/ч тя достига за 6.8 секунди, а до 200 км/ч – за 10.6 секунди. Максималната скорост е 305 км/ч.
Габаритите на возилото са 4447 мм дължина, 1902 мм широчина и 1226 мм височина, а междуосието е 2560 мм. Суперколата тежки едва 990 кг., като съотношението мощност към маса е 2.2 кг. на конска сила.
Новата суперкола разполага с интегриран във волана дисплей, мощни спирачни механизми, 19-инчови джанти отпред и 20-инчови отзад. Собствениците на Aspid предвиждат да произвеждат не повече от 250 екземпляра годишно от този автомобил, който ще се продава само от 20-те дилъри на компанията в Европа. На каква цена обаче още не се знае.