Компанията Volvo обяви 3 свои разработки в областа на активната безопасност, които трябва да минимализират последствията от евентуални произшествия на пътя. Целта на шведите е към 2020 г. да бъде напълно изключен риска от получаване на сериозни травми при инцидент с техните автомобили.
Във Volvo ползват опита на американски учени, които са установили, че в наши дни шофьорът губи около 30 % от времето в автомобила си, за да върши неща, които не се отнасят към неговото управление. Става дума най-вече за говорене по телефон, проверка на електронната поща и писане на SMS. Затова подобно разсейване на водача трябва да бъде компенсирано от електронни системи.
Първата от тях е Autonomous Driving Support, която с помощта на камери в автомобила, следи за разстоянието от предната машина и контролира ускорението, спирането и управлението с по-ниска скорост. Тя е особено полезна при движение в задръстване.
Следващата система е за автоматично спиране при екстремни ситуации, като тя помага за безопасността при преминаване на кръстовища. Благодарение на камерите и сензорите тя разпознава обстановката на пътя и разбира сигналите на светофарите, ако има такива. При възникване на опасност, системата реагира, за да избегне евентуален удар с неправилно движещ се автомобил.
Третата технология е предназначена за северни дъжави като Швеция, Финландия, Норвегия и Канда. Тя помага за избягване на инциденти с внезапно излези на пътя животни, което често се случва по големите пътища в тези страни. Системата действа на принципа на друга технология на Volvo, която „открива” пешеходци край пътя и следи те да не излязат на платното. Благодарение на инфрачервени камери и сензори тя може да се използва и нощем..jpg)
При откриване на голямо животно в радиус от 30 метра, системата автоматична намалява скоростта на автомобила от 110 на 80 км/ч. Освен това тя е „научена” да различава самите животни, тоест може да направи разлика между лос и глиган например.


1