IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Евтините коли ще доминират на световния пазар

Този тренд ще е истинско предизвикателство за традиционно ориентираните към горния клас германски производители, пише Die Welt

Евтините коли ще доминират на световния пазар

Евтините коли ще доминират на световния пазар
Снимка: Ройтерс

Който иска да си купи луксозна кола, без значение къде по света, почти винаги опира до германските производители - 80% от глобалния бизнес на луксозни автомобили се падат на BMW, Mercedes и дъщерното на VW дружество Audi.

Силната позиция в горния сегмент е основната причина за това автомобилните компании от Германия в момента да са в по-добри позиции от конкурентите си – премиум сегментът винаги се търси. Но това не е постоянна "застраховка Живот“, пише в свой анализ германският седмичник Die Welt.

„Най-големи възможности за промяна в автомобилния свят имат евтините автомобили", казва Фердинанд Дуденхьофер, директор на CAR - Center Automotive Research в университета на Дуисбург-Есен. "В момента се продават около 6,5 млн. евтини автомобили годишно в световен мащаб. Ние очакваме, че търсенето ще се увеличи до 2030 г. до 25 млн. превозни средства годишно", каза Дуденхьофер. "Който иска да стане пазарен лидер на световния автомобилен пазар, не може да си позволи да не направи предложения и в тази категория“.

Какво се разбира под „евтин“ автомобил зависи от регион до регион. В Германия Dacia Sandero е един от тях, докато в Индия този модел на дъщерната на Renault компания почти попада в премиум сегмента. Евтини коли са превозните средства с цена около 35% под средните цени на моделите за съответния пазар. В Германия в момента такива са Dacia Sandero (от 6790 евро) и специалното предложение Classic на Fiat Panda (от 6990 евро).

Като цяло германският пазар за коли под 8000 евро е много малък, признава Дуденхьофер. През 2011 г. са били продадени 8031 коли с цена под тази граница. Но успехът на Dacia показвал, че дори и на претенциозни пазари, като например немския, има добри възможности за растеж за евтините автомобили. "Ние смятаме, че автомобилите от тази категория имат потенциал за повече от 100 000 продажби годишно и в Германия", казва специалистът.

Това, разбира се, са скромни числа. От решаващо значение ще бъде компаниите да могат да предложат пълноценни автомобили на изгодни цени на развиващите се държави. По-голямата част от наличните в момента евтини коли се продават в Индия и Китай, където те могат да се купят и за еквивалента на 2000 евро.

В момента Китай е най-големият пазар за автомобили и бързо нараства. За развиващи се пазари, освен страните от БРИК (Бразилия, Русия, Индия и Китай), се смятат и страни като Индонезия, Мексико, Малайзия и Тайланд. Това са развиващи се пазари, в които търсенето на евтини автомобили ще е най-голямо, пише още Die Welt.

И в Китай, където от самото начало на масовата моторизация скъпите коли се продават повече от добре, търсенето на евтини автомобили се очаква да скочи лавинообразно. В много градове на Китайската народна република гъстотата на трафика едва ли може да се увеличава с много, като в някои мегаполиси от 2011 г. насам има ограничения за продажбите на превозни средства, но в провинцията положението е различно.

„В рамките на 50 до 300 километра от центровете моторизацията на населението се развива много бързо. Колкото по-далече от центъра на мегаполосите е границата, толкова по-ниски са доходите на глава от населението и толкова по-голям е потенциалът за нискобюджетни превозни средства", казва Дуденхьофер.

Фактът, че производителите на евтини автомобили могат да бъдат успешни в дългосрочен план, само ако завършат гамата си автомобили с висококачествени модели, показват примерите на Dacia и Tata. Dacia, която е под шапката на Renault-Nissan, продава добре моделите си, докато Tata, която пусна на пазара най-евтиния сериен автомобил в света - Nano, регистрира скромни продажби. Дори индийците се съмняват в качеството на Tata - индийската компания просто не е известен автомобилен производител.

Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #3
    3 rate up comment 2 rate down comment
    ( преди 11 години )
    те и сега доминират - Тойота си е скъпа евтиния ;)
  • #2
    5 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 11 години )
    Балона на немските "премиум" автомобили ще се спука до 2-3 години.
  • #1
    21 rate up comment 8 rate down comment
    бб ( преди 11 години )
    "Който иска да си купи луксозна кола, без значение къде по света, почти винаги опира до германските производители - 80% от глобалния бизнес на луксозни автомобили се падат на BMW, Mercedes и дъщерното на VW дружество Audi."80%! А вчера някви се пеняваеха с японски, че нареждаха даже и корейски премиуми до немските! Ами то им се падат 20% пазарен дял на всички други. Направо са съборили германските луксозни коли! Запомнете тези цифри при следващите си коментари!