В началото името Pininfarina се отнасяло само за ателието за производство на каросерии. То е кръстено на основателя на фирмата и баща на Серджо - Батиста Пинин Фарина. Неговото семейство официално сменя името на Пинифарина през 1961 г.
Серджо завършва политехническия колеж в Торино през 1950 г. и отива на работа в компанията на баща си - Carrozzeria Pininfarina. След смъртта на родителя си - през 1966 г., той оглавява фирмата, а през 2006 г. се оттегля от бизнеса, но остава почетен президент на Pininfarina.
От 1988 до 1992 г. Серджо Пинифарина оглавява италианското обединение на промишлениците Confindustria, а от 2004 до 2007 г. е главен редактор на в. La Stampa. През 2005 г. тогавашният президент на Италия Карлос Адзелио прави Пинифарина пожизнен сенатор.
В кариерата си на дизайнер Серджо Панифарина е работил с компании като Ferrari, Maserati, Rolls-Royce, Cadillac, Jaguar, Volvo, Alfa Romeo и Lancia. Освен това Pinifarina e работило върху модели като кабриолета на Ford Focus от второ поколение.
От 1950 до 2005 г. в завода на Pininfarina са произведени 1 090 746 автомобила. През последните години обаче компанията има сериозни проблеми, като за периода 2007-2009 загубите й достигнаха $358 млн. Нещата все пак се оправиха и през май тази година компанията успя най-после да излезе на печалба.


0