IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Продажбите на бизнес автомобили в Централна и Източна Европа бележат сериозен ръст

Когато говорим за бизнес коли става въпрос за два вида автомобили - едните са свързани с извършването на самия бизнес, т.е предназначението им е да вършат работа. Другият вид са автомобилите за представителни и лични нужди на бизнесмените.

Продажбите на бизнес автомобили в Централна и Източна Европа бележат сериозен ръст
И двата вида автомобили представляват все по-търсен сегмент на пазара и техният дял сред продаваните нови автомобили расте. Това важи с особена сила за пазарите в Централна и Източна Европа. Показателен е фактът, че сред продадените автомобили от средна класа в централна Европа около 30% са от групата N1, т.е. автомобили продадени без данък добавена стойност (ДДС), това ще рече на фирми. Най-популярни в тази група са комби автомобилите от средния клас, като Шкода Октавия, Рено Лагуна, Фолксваген Пасат, Ауди А4, Ситроен С5 и др. подобни. Популярни сред фирмените автомобили са и коли от клас "псевдо" SUV, като Хюндай Тюсон, Хонда CR-V и др. При този вид автомобили бизнес дейностите се съчетават с личното потребление. Това са коли, подходящи и за двете цели.
     В страните от Централна и Източна Европа много бързо расте и броят на другия вид бизнес автомобили - тези за представителни цели, такива от висшия клас. Тук с голяма преднина води Мерцедес Бенц, като един от най-популярните му модели сред бизнесмените от тези страни е CLS. Следват Ауди А8 и БМВ от Серия 7. Тук не липсват и по-екзотични автомобили като Мазерати Куатропорте, Бентли или Кадилак. Много популярен сред бизнесмените от източна Европа си остава класът на SUV автомобилите. Много бързо растат продажбите на Фолксваген Туарег, на БМВ Х5 и Х3, на Тойота Ландкрузър, на Волво ХС90, както и Порше Кайен. За 10-те месеца на 2005 година средно в Централна и Източна Европа продажбите на тези автомобили са се повишили с 25-30%. Много бърз е ръстът и при продажбите на Ауди А6, Пежо 407, Рено Лагуна и Волво V70, които продават средно с около 40% повече автомобили в тази част на света в сравнение с предходната година. Растат продажбите и на колите от клас МРV, както на по-големите като Фолксваген Шаран и Рено Еспас, така и на по-малките, като Рено Сеник, Форд Фокус С Мах или Фолксваген Туран. Ръстът на продажбите на автомобили от клас MPV за последните 10 месеца е около 10%.      Прави впечатление, че сред фирмените и бизнес-автомобили рязко преобладават колите с дизелови двигатели. Това разбира се не е чудно, фирмените коли се карат много повече от семейните и там по-скъпите дизелови двигатели са по-ефективни, заради по-ниския разход на гориво. При мощните автомобили от висок клас разходът на нафтовите мотори понякога е по-нисък с 4-5 литра на 100 км. в сравнение с бензиновите, като динамиката и комфортът са еднакви.
0 от 500