В страните от Централна и Източна Европа много бързо расте и броят на другия вид бизнес автомобили - тези за представителни цели, такива от висшия клас. Тук с голяма преднина води Мерцедес Бенц, като един от най-популярните му модели сред бизнесмените от тези страни е CLS. Следват Ауди А8 и БМВ от Серия 7. Тук не липсват и по-екзотични автомобили като Мазерати Куатропорте, Бентли или Кадилак. Много популярен сред бизнесмените от източна Европа си остава класът на SUV автомобилите. Много бързо растат продажбите на Фолксваген Туарег, на БМВ Х5 и Х3, на Тойота Ландкрузър, на Волво ХС90, както и Порше Кайен. За 10-те месеца на 2005 година средно в Централна и Източна Европа продажбите на тези автомобили са се повишили с 25-30%. Много бърз е ръстът и при продажбите на Ауди А6, Пежо 407, Рено Лагуна и Волво V70, които продават средно с около 40% повече автомобили в тази част на света в сравнение с предходната година. Растат продажбите и на колите от клас МРV, както на по-големите като Фолксваген Шаран и Рено Еспас, така и на по-малките, като Рено Сеник, Форд Фокус С Мах или Фолксваген Туран. Ръстът на продажбите на автомобили от клас MPV за последните 10 месеца е около 10%. Прави впечатление, че сред фирмените и бизнес-автомобили рязко преобладават колите с дизелови двигатели. Това разбира се не е чудно, фирмените коли се карат много повече от семейните и там по-скъпите дизелови двигатели са по-ефективни, заради по-ниския разход на гориво. При мощните автомобили от висок клас разходът на нафтовите мотори понякога е по-нисък с 4-5 литра на 100 км. в сравнение с бензиновите, като динамиката и комфортът са еднакви.