IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Средната възраст на автомобилите в САЩ е достигнала 11 години

Над 52 млн. автомобила в САЩ са на 16 и повече години.

Средната възраст на автомобилите в САЩ е достигнала 11 години

Средната възраст на автомобилите в САЩ е достигнала 11 години
Чувствате че, като че ли карате стар автомобил? Не сте единствен, пише в свой анализ CNBC.

Всъщност средната "възраст" на моторните превозни средства в САЩ достигна ново рекордно високо ниво за всички времена.

От Experian Automotive обявиха, че средната възраст на 245-те милиона моторни превозни средства, регистрирани в САЩ през първото тримесечие на 2012 г., е била 11 години. Това е ръст от 2 месеца спрямо първото тримесечие на 2011 г.

Но на какво се дължи? Отчасти на рецесията и бавното възстановяване, които принудиха мнозина американци да отложат покупката или замяната на стария автомобил за нов или употребяван.

Друг фактор е, че по-старите автомобили и камиони са конструирани така, че да могат да бъдат използвани по-дълго. Това качествено подобрение набра инерция в началото на 90-те години на ХХ век, като сега много от тези автомобили са "на възраст" между 13 и 22 години и милиони от тях продължават да са в движение.

От Experian Automotive посочват, че над 52 млн. автомобила в САЩ са на 16 и повече години.

В сравнение с всички останали, най-много модели на Ford Motor могат да бъдат срещнати по американските улици и магистрали.

Това не би трябвало да е изненада, след като камионите от F-серията на компанията са най-продаваното моторно превозно средство в САЩ в продължение на 30 поредни години.

По данни на Experian Automotive първата четворка оформят: Ford - 17,2%, Chevrolet -15,8%, Toyota - 10,4% и Honda - 7,3%.

Четирите най-популярни модела по американските улици пък са: Ford F-150 - 3,4%, Honda Accord - 2,6%, Toyota Camry - 2,6% и Chevy Silverado - 2%.

От CNBC отбелязват също, че при цялото внимание, отделяно на хибридните и електрическите автомобили през последното десетилетие, те са само 0,9% от движещите се превозни средства в САЩ. Това отговаря на малко над 2 млн. автомобила, задвижвани с алтернативна енергия.

Официални данни за възрастта на автопарка в България няма, но според неофициални статистики около 50% от автомобилите по нашите пътища с възраст между 15-20 години.

Още икономически новини за пазара на автомобили четете в Investor.bg

0 от 500
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Вагнер ( преди 13 години )
    Друг фактор е, че по-старите автомобили и камиони са конструирани така, че да могат да бъдат използвани по-дълго.__________________________________________Е....сега вече нали не е така,кво се притесняват?Човек каквото и да си купи след 2-3 години то се скапва и требе ново,а на времето,ако нещо се развали се поправяше!
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Качествени, но грозни. Дори VW започнаха да изглеждат красиви на фона на конглокенцията, която смята, че фарове, стигащи до страничните огледала са нещо красиво. И това го казва човек, който не понася VW!
  • #8
    2 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Днешните автомобили са достатъчно качествени. Според мен все повече внимание се обръща и на качествените материали и на качествената сглобка. Моят автомобил е бъкан с електроника, но за разлика от предния, при който имах изгоряла запалка на третия месец, сега след година нямам нито един проблем с електрониката, а тя е повече дори от на Мерцедес модел 2005 година. Давидим докога ще си работи всичко нормално. И аз се притеснявам от многото електроника, ама си е кеф да я имаш :)
  • #7
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    За вас не знам, обаче от така модерните изопнати фарове тип котешки ми писна вече.
  • #6
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Съвсем нормално е старите коли да дават вид за по-добро качество, но това не е така. В момента качеството е много по-високо, проблема обаче е от прекаленото много неща а колкото повече неща има толкова повече са шансовете някое от тях да се развали.Днешния автомобил бъка от електроника, десет спирачни асистента,ел.стъкла,огледала,подгреви 2-4-зонови клими, хидравлики,компютри,нави,парктроници, дори газта и спирачката не се подават механично а електронно, ел.седалки, автом.чистачки,мъртви точки..
  • #5
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Пешо ( преди 13 години )
    Аз па карам вaрбург 74 та година. Върви като пушка и никога не ме е оставяла на пътя.
  • #4
    14 rate up comment 2 rate down comment
    Penata ( преди 13 години )
    нищо чудно ! По - добре поддържана 10-20 годишна кола направена от качествени материали от колкото пластмасов леген на колела , каквито са ниския и средния клас нови автомобили в днешно време. Пък и при тях си е част от живота да имаш лъсната ретро машина :)
  • #3
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    е там повечето стари коли не са защото не могат да си купят нова, ами има една стара американска мания да се фукаш със стар и ръснат модел от преди 30-40 години.
  • #2
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Колите произведени през периода 1998-2005 не само са като цяло с по-хубав дизайн от тези от 2005-та насам, но и са по-качествени като техника.
  • #1
    10 rate up comment 3 rate down comment
    DANte ( преди 13 години )
    Ако нещо се оплакват да дойдат да видят тука как е и да си помислят пак. :D