IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Автопилотът на Ford ще влезе в употреба след 5 години

Системата Traffic Jam Assist ще помага на шофьора в задръстване

Автопилотът на Ford ще влезе в употреба след 5 години

Компанията Ford е готова със система за автоматично управление на автомобила, която ще замества шофьора при движение в задръстване. Според представители на компанията, технологията Traffic Jam Assist може да се появи в серийно производство след 5 години.
Автопилотът на Ford ще влезе в употреба след 5 години
Системата функционира с помощта на камери и скенер, които следят пътната обстановка и останалите участници в движението. Когато компютърът отчете задръстване, той предлага на шофьора да му предаде управлението на автомобила. След това автопилотът има грижата да изведе колата от задръстването и при достигането на скорост от 50 км/ч отново предава управлението на водача.

Според създателите на технологията с нейна помощ излизанeто от задръстването става с 37 % по-бързо. Като цяло Traffic Jam Assist ще намали с 20 % времето, което водачите прекарват на пътя. Настоящата версия на системата обаче може да работи само в града, а голямата й слабост, поне за момента е, че не разпознава пешеходци и велосипедисти.

Подобни системи вече се разработват и от други компании. Audi наскоро показа аналогичната Traffic Jam Assistant, която ще се появи на следващото поколение на флагмана на компанията – А8. Освен това компаниите BMW, Cadillac, Volvo, Volkswagen и Google също работят активно върху различни технологии за автоматично управление на автомобила.

Тагове: traffic jam assist
0 от 500
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    DAF: пич - нищо не ти разбрах, сякаш не е на български коментара ти...
  • #7
    2 rate up comment 2 rate down comment
    DAF ( преди 13 години )
    TIRAGIQ SAM V GERMANIQ DOKATO NE SPRAT DA SE VOZQT PO 1 V KOLA KAKVOTO IDA IZMISLQT 6TE IMA MNOGO DA DREMAT VE4ER OSVEN KOLEGI NQMA KOI DA TE NAVZUVA
  • #6
    0 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    СЕГА борбата е чия система ще изберат да вкарат като стандарт за всички коли след време, за това толкова се напъват компании различни. Монопола му е майката
  • #5
    3 rate up comment 0 rate down comment
    123 ( преди 13 години )
    Явно логиката е ,че ако всички коли в това задръстване разполагат с подобна система , ще се сведе до минимум човешкия фактор и организацията на движението ще се подобри , от където би трябвало да дойде това 30% по малко време, но това ве4е си е в сферата на научната фантастика , така че .
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Според мен вместо компаниите да пръскат пари и да мислят различни системи за една и съща цел, по-добре да се обединят в обща система. Така ще прснат по-малко пари а и 5-10 глави мислят повече от една. А и една обща система, която да може и да комуникира между коли от различни марки ще е изключително удобство.
  • #3
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    ideqta e mnogo dobra, bih se doveril na takava sistema, no samo za zadrustvaniqta. vse pak i na men mi e interesno kak ste namalqt vremeto v zadrsutvaniq - ste preskachat ostanalite li?
  • #2
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Други производители и сега предлагат системи за автоматизирано придвижване в задръствания - с контрол на дистанцята и старт-стоп система.Инетересно как смятат да намалят с 1/3 времето в задръстването? Да не мислят да използват колата като таран?
  • #1
    4 rate up comment 3 rate down comment
    RS1600 ( преди 13 години )
    Много смислена технология. Няма по-досадно нещо от спри-тръгни в задръстванията.