Най-новите изследвания на ADAC показват, че финансовите предимства на дизеловите автомобили стават все по-малки. За основа на таблицата е послужила базата данни за цените на автомобилите, като се взима под внимание период от 4 години и се изчислява обезценката на автомобила, разходите за смяна на масло и посещенията в сервиз, както и смяната на гуми. Дългосрочно за база са послужили цени на дизела 1.3 евро/л и на бензина 1.4 евро/л. Тази таблица няма никаква стойност за България, тъй като ние сме една от малкото страни, в които дизелът е по-скъп от бензина!

На пазара на електрическите спортни автомобили излиза и нов играч - Furtive-eGT, разработен от френската компания Exagon Motors. Концептът на този автомобил бе показан на изложбата Top Marques в Монако, а серийният модел ще се появи на автомобилно изложение в Париж през септември.
В момента Exagon Furtive-eGT преминава усилени тестове на пистата Нюрбургринг в Германия. Машината е снабдена с 2 електромотора от ново поколение, които са разработени от компанията Siemens. Тяхната обща мощност е 340 к.с., а въртящият момент е 480 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 3.5 секунди.
Максималната скорост на серийната версия е ограничена по електронен път до 250 км/ч. Автомобилът може да се движи само на елекричество, като пробегът му зависи от неговата скорост. Със средна скорост от 50 км/ч машината може да измине 402 км, с 90 км/ч - 288 км, със 110 км/ч - 241 км и със 130 км/ч - 197 км.
Когато акумулаторите са напълно изчерпани се включва малък бензинов двигател, който ги зарежда и така автономията може да се увеличи до около 800 км.


1