Използвайки опита, натрупан в своята 200-годишна индустриална и 120-годишна автомобилна история, Peugeot ще открие на 12 юни 2012 в Париж свое дизайнерско студио, което ще извършва услуги за външни за марката клиенти извън автомобилния сектор.
Peugeot Design Lab е Global Brand Design студио, чиято цел е да разработва цялостни стратегии. Основната му мисия е предлагане на продукти, услуги и опит на външни клиенти от всички сфери на дейност. Техническите и човешки ресурси на Центъра за Дизайн Рeugeot, част от който е Peugeot Design Lab, осигуряват на новото студио потенциал в областта на дизайна. То ще функционира в три и града - Париж, Шанхай и Сао Паоло, покривайки по този начин три континента.
Peugeot Design Lab е следствие от новата стратегия за идентичност на марката, наложена през 2010 г. Тогава е създаден специален екип за разработки извън автомобилната дейност който има за задача да проучи възможностите за развитие. Малко по-късно това прераства в конкретни проекти, поръчани от външни клиенти.
Peugeot Design Lab ще работи в различни сфери: Вrand-Imaging - анализ и изработване на стратегии за марка, чрез определяне на визия, философия на стила, език на формите; Концепция - свързване на идентичността на марката със създаването на един или повече продукти или услуги; Разработка - работа върху дизайна на продуктите, използване на 2D и 3D модели, съчетаване на качеството на съществуващите методи с креативността на дизайна; Производство - създаване на продукти или услуги, съобразени с техническите и производствени особености, моделиране и изработка на прототипи; Комуникация - използване на всички визуални или събитийни средства за по-добро представяне на продуктите при крайната комуникация.
Peugeot Design Lab вече е готово с първите си предложения към клиентите. Те включват велосипед, ръчен часовник, самолет и лодка.


1