След като цените на бензина в Америка вече преминаха границата от $1 за литър, жителите на Новия свят са на път да се откажат от своя обичаен начин на живот. В началото на кризата американските производители на автомобили не бързаха да приемат турбо-двигателите, а заложиха на разработката и производството на хибриди.
През 2012 г. това обаче се промени и тенденцията с намаляването на обема на мотора и увеличаването на мощността му, благодарение на турбина, започна да се налага дори в САЩ. Една от водещите компании за производство на турбокомпресори – Honeywell, обяви, че броят на продадените автомобили в Северна Америка с такива мотори е достигнал 3.2 млн. За същия период през миналата година резултат е 2.2 млн. Подобни данни съобщава и изданието Avtoevolution, според което продажбите на автомобили с турбодвигатели е скочило с 61 % в сравнение с миналата година.
„Цените на горивата предизвикаха сериозни притеснения както при клиентите, така и в бизнес-структурите – коментира вицепрезидентът на Honeywell Тони Шулц. – Затова и турбокомпресорите са напълно приемливо решение в случая, така те могат да се използват във всички сегменти”.
Шулц цитира и доклад на J.D. Power and Associates, в който се съобщава, че продажбата на големи, шестцилиндрови двигатели намалява – от 18.3 % през 2008 г. до 12.7 % през 2012 г. За същия период продажбите на четирицилиндрови мотори са се увеличили от 42.7% на 54 %.