fallback

40 години BMW M

Най-важните моменти в историята на спортното подразделение (Видео).

Този месец BMW M GmbH чества своята 40-годишнина, обръщайки поглед назад към моделите, които превърнаха компанията в това, което е днес.Сградата на BMW Motorsport GmbH през 1990 годинаСпортното подразделение на BMW, популярно сред феновете като "Най-бързата буква", е основано през 1972 година. По това време в BMW M работят едва 35 души, водени от Йохан Нийрпаш.Той привлича в компанията голяма група пилоти, сред които Ханс-Йоаким Щук, Крис Амон, Тоине Хеземанс, Дитер Куистер, Бьорн Валдегаард и Аким Вармболд. С тяхна помощ се създава състезателното BMW 2002, което тежи едва 950 кг и се задвижва от 4-цилиндров двигател, развиващ максимална мощност от 240 к.с. През същата година се появява и моделът 3.0 CSL. Това е олекотен спортен автомобил, задвижван от 3.3-литров двигател с шест цилиндъра, който генерира 360 к.с.BMW 3.0 CSLСлед успехите на пистата (в периода 1973-1979 г. BMW Motorsport печели европейския шампионат 6 пъти), BMW M започва да предлага доработени, по-спортни версии на 5-Series. Това се случва през 1974 година, а автомобилите получават по-голяма мощност, по-мощни спирачки и спортно окачване.Най-голяма популярност BMW M GmbH придобива с пускането на суперколата М1. Тя се появява 1978 година и е първата кола на BMW с означение "М". BMW M1 е конструирано с помощта на Lamborghini, използва 3.5-литров редови двигател с шест цилиндъра и форми създадени от Джорджето Джуджаро. Серийната версия генерира 277 к.с. (204kW), достатъчни за ускорение от място до 100 км/час за 5.6 секунди и максимална скорост от 260 км/час.BMW M1През 1980 година Йохан Нийрпаш напуска BMW Motorsport GmbH, а на негово място идва Дитер Щапер. Под негово ръководство, а и с помощта на техническия директор на Пол Роше, баварците влизат във Формула 1. Разработен е 4-цилиндров, 1.5-литров турбодвигател, който генерира 800 к.с.Двигателят за Формула 1През 1983 година Нелсън Пикет печели световната титла с Brabham BMWУспехът за BMW Motorsport GmbH във Формула 1 е голям. Спечелени са 10 Гранд При трофея. След това обаче баварците се оттеглят от високоскоростната надпревара и насочват усилията си към туринг шампионатите.Четири години по-късно се появява моделът М5, както и купето M635CSi. Първата М5, известна с прозвището "вълк в овча кожа", разполага с мощност от 286 к.с. и може да развива 245 км/час.BMW M5 (Е28)През 1986 година се появява и култовото М3. Моделът, който и до днес се смята за най-доброто М3 на всички времена, жъне небивал успех. Той разполага с четирицилиндров двигател, генериращ 200 к.с. М3 Е30 печели световната титла за шампионата за туристически автомобили, европейската титла и е двукратен шампион в немския DTM шампионат.Шосейната и пистовата версия на BMW M3 (E30)През 1993 година Motorsport GmbH се разраства и бива преименувано на М GmbH. Следват редица нови модели, които продължават славната история на "най-бързата буква".В днешно време BMW M GmbH предлага още по-широка гама автомобили. Компанията се развива в крак с времето, разработвайки двигатели с турбо, 4х4 SUV модели и дори автомобили, задвижвани от дизелов двигател (с три турбокомпресора).

fallback
  • #22
    до Triforce ( преди 9 години )
    батко ти си поредния ЛАМЕР на 16 явно..Вие *** ли сте,какви сте М пакет ама ниищо общо с М..Нито салона е еднакъв - ако и това не може да различите - въобще не си правете каша в главата..М зависи коя ,вози различно...защото М с edc е едно без е друга кола...И определено М салоните и М колите са въпрос на вкус..но НЕ и за пишлемета дето само коментират а дори не са и близко да си вземат каквато и да е М или RS или AMG и т.н
  • #21
    Дошо ( преди 12 години )
    40 години мъка
  • #20
    бб ( преди 12 години )
    Ха, сега се появиха. Странна работа.
  • #19
    бб ( преди 12 години )
    Вчера някой бше изтрил линковете от коментарите, а днес всички коментари. И то само в тази статия. Човешката злоба край няма! Явно ще трябва да коментираме само каквото ни кажат! Е кажете ни тогава кое е разрешено да се коментира и кое не!?
  • #18
    бб ( преди 12 години )
    Някой се е развихрил и е изтрил всички линкове. Това да не е някаква нова политика на сайта? Без тях дискусията стои някак си тъпо и не става ясно за какво иде реч. Жалко само за клипчето в което изпускателните тръби светеха в червено :)И коментара към него беше хубав, но и него сте изтрили! Коментара пък защо!?
  • #17
    CSL ( преди 12 години )
    абе тия двамата Дошо и бавареца или много ги изпреварват бме-та или са били изнасилени от някои с БМВ.Иначе не се сещам защо ше се излагат така с коментарите и от къде тази омраза към БМВ??Много ебани гъзенца са тия двамата...
  • #16
    Бат Жоро-най-точния ( преди 12 години )
    Абе какво се пънете тука? Аз карам М X8-ца!!! Специялна персонална поръчка на BMW - от ония дето още не са пуснати на масовия пазар!!!
  • #15
    Анонимен ( преди 12 години )
    Седалките на М-ките били удобни?!?!?Абе ти луд ли си или изобщо не си се качвал на такава кола!За състезатели може и да са добри,но за нормално каране не.Половин час в града и започва да те боли гърба.За окачването също си много далеч от истината.Като го сложиш на комфорт вози точно,като Голф 3,а на спортен режим си все едно на лагерна количка.П.П. Весо,гледам пак си получил множествен оргазъм.По-полека да не оцапаш монитора...
  • #14
    бб ( преди 12 години )
    Поредната чудесна статия, пускайте повече такива! ".Но за жалост не блести с много спортни постижения въпреки спортното си потекло." Така е, на всеки му се иска да са повече, но виж нещо отпреди 2 седмици:Двете отсам са БМВ 1 и 2, а третото е Мерцедес. Ауди въобще ги няма на стълбичката. Да ги видим какво ще направят утре, щом и юбилей имат са длъжни да победят!
  • #13
    40 ( преди 12 години )
    Честит юбилей. 40 години тунинговани *** по улиците.
fallback
Последни