IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Първият американски Fiat

SUV моделът Fiat Freemont пристигна в България.

Първият американски Fiat

Първият американски Fiat
Вероятно няма европеец, който поне веднъж да не е мечтал да кара американски автомобил. Тези огромни возила обаче не успяха да се наложат на Стария континент, поради разбираеми причини - имат големи, жадни за бензин двигатели, висока обща маса и неубедително пътно поведение.

Сега обаче на пазара се появи американски автомобил, създаден по вкуса на европейците. Той носи марката Fiat и е първата рожба от дружбата между италианския автогигант и американската Chrysler.

Моделът се нарича Fiat Freemont и представлява преработена версия на Dodge Journey. Огромният кросоувър / SUV с емблемата на Fiat се различава от своя американски брат по няколко елементи от дизайна, материалите в салона, настройката на окачването и най-важното - двигателите. Обемът и комфортът, които предлага популярния в Америка SUV обаче са аналогични с тези при Fiat Freemont.

Казано с други думи Fiat обединява най-доброто от двата свята, предлагайки голям, забележим и комфортен автомобил, показващ добро пътно поведение и приличен разход на гориво.
Първият американски Fiat
Що се отнася до екстериорния дизайн, там промените не са особено големи, но въпреки това Freemont се е сдобил със свой собствен стил. В сравнение със своя американски брат близнак, моделът на Fiat се отличава с нова решетка на радиатора, LED светлини и няколко други малки детайли.

Интериорът е типичен за големите американски автомобили, но и много функционален, по европейски. Fiat Freemont се предлага стандартно със 7 места, като третият ред може да бъде сгънат. При това положение се осигурява равен под на багажното пространство, а обемът му достига 1461 литра. Освен това моделът разполага с над 20 отделения за съхранение на вещи, предлагащи допълнителен капацитет, равен на размера на багажник на градска кола.
Първият американски Fiat
Вторият ред и предната пътническа седалка също могат да бъдат сгънати напълно, което позволява цели 32 различни конфигурации за сядане. И трите реда седалки разполагат със собствено управление на тризоновия климатик, а достъпът до най-задните седалки се улеснява, благодарение на плъзгащата система на седалките и задните врати, които се отварят широко до ъгъл от 90°. Приятно ни изненада и системата „child booster”, с която стандартно се оборудва втория ред седалки - с едно движение седалките се превръщат в детско столче. Освен това те могат да се регулират в различни конфигурации.
Първият американски Fiat
Материалите в салона на Fiat Freemont също са различни в сравнение с тези при Dodge Journey. Те са меки и приятни на допир, а оборудването е богато, дори в базовите версии. Налични са електрически стъкла, безключово запалване (Keyless entry), многофункционален волан, развлекателна система с 4,3-инчов цветен touch screen дисплей, от който се командват повечето функции на автомобила, включително климатичната инсталация и други.
Първият американски Fiat
Freemont се задвижва от новите 2.0-литрови MultiJet двигатели, които са оборудвани с турбокомпресор с променлива геометрия на лопатките и предлагат две версии на мощността - 140 к.с. или 170 к.с. Максималният въртящ момент е еднакъв и при двете версии - 350 Нм, който се достига при 1750 оборота в минута и остава постоянен до 2500 за версията със 170 к.с. (до 2000 оборота в минута за версията със 140 к.с.). Важно е да се отбележи, че за нормалния използван диапазон (от стартирането на двигателя до 4000 оборота в минута), въртящият момент никога не пада под 300 Нм, което улеснява шофьора, тъй като не му се налага да поставя по-ниска предавка при изкачване по наклон, например. Стандартната трансмисия е 6-степенна ръчна, а като опция се предлага автоматик със същия брой предавки.

Двигателите вършат добре своята работа. По-слабия, който успяхме да изпитаме, не е особено динамичен, но пък е еластичен и сравнително икономичен, имайки предвид размерите на автомобила - дължина 489 см., широчина 188 см., височина 169 см., междуосие 289 см. Автомобилът, който може да бъде поръчан със задвижване към предния или към двата моста, ускорява от 0-100 за 12.3 секунди и има максимална скорост от 180 км/час. По-мощната версия ускорява от 0 до 100 за 11 секунди и има максимална скорост от 195 км/ч. Потреблението на гориво е около 6.5-7 литра на 100 км при смесен цикъл.
Първият американски Fiat
Инженерите от Fiat са се погрижили да оптимизират и пътното поведение на Freemont. Динамичното управление и комфорта са подобрени благодарение на новото окачване на автомобила. Направени са корекции по различни части от дизайна на окачването, включвайки втвърдяване на корпусите на окачването, подобрявайки геометрията на предното окачване за намаляване ъгъла на наклон, регулиране на окачването и калибриране на амортисьорите за оптимална комбинация между комфорт и управление, което е в съответствие с европейските стандарти. Освен това са редуцирани вибрациите, предавани от двигателя към купето и е поставена допълнителна шумоизолация.

Помислено е и за сигурността на пътя. В серийното оборудване на Freemont, който получи максималните 5 звезди при краш-тестовете на Euro NCAP, влизат шест въздушни възглавници, ABS (Антиблокиращата система) с Brake Assist, ESP (електронна стабилизираща програма) с Hill-Holder (система подпомагаща потеглянето по наклон) и ERM (система предотвратяваща преобръщане).

Цените на Fiat Freemont в България стартират от 39 600 лв без ДДС (моделът има право на данъчен кредит).
Първият американски Fiat
Оценките на Fiat Freemont по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 8
(Голям автомобил, предназначен най-вече за извън града)

Надеждност - 10 (Нямаме причина да дадем по-малко)

Оборудване - 10
(Стандартното оборудване е доста богато)

Пространство - 10 (Изключително просторен салон. Голям багажник)

Цена/Качество - 10
(Автомобилът изглежда добре направен, а цената е сравнително добра)

Качество на материалите - 9 (Добра изработка. Материалите в купето са меки и приятни на допир)

Разход на гориво - 8 (Добър разход на гориво за размерите на автомобила)

Удоволствие от шофирането - 8
(Автомобилът стои уверено на пътя, а шасито е добре балансирано. Но все пак това е голям 7-местен автомобил със сериозна маса)

Тагове: fiat freemont
0 от 500
  • #29
    1 rate up comment 3 rate down comment
    :) ( преди 13 години )
    За да пиша,явно съм имал и *** коли,италианки,японки,опели,фордове,ренаНо както казах,нека си ви яздят,един ден ще си купите истински коли и вие. Още нещо което разбрах-евтиното ВИНАГИ излиза скъпо,понякога излиза скъпо веднага,понякога в по-дългосрочен план,но факт е ВИНАГИ ИЗЛИЗА СКЪПО.карайте си барачките.Пожелавам ти фиатчето ти да изкара барем 300 000 км,една от шкодите ми между другото е на 840 000 км вече.Освен ремъци,масла,накладки и амортисиори друго не е видяла.Нека ми е зле!!!!
  • #28
    1 rate up comment 1 rate down comment
    :) ( преди 13 години )
    Правилно,японските са много по-добри от италианските.Оставяше да наблегнат на интериора и антикорозионната защита и щяха да са истински коли... Не е като и японски да съм нямал... А за електроника дай да не зачекваме темата,още помня как една тойота авенсис се запали от лостчето за чистачките,добре че успях да я загася.Още помня и нисана който с перфектен twin-cam 16v мотор отиде скраб,понеже беше толкова изгнил в задната част,че не можеше да се вдигне на крик,а иначе в перфектно състояние....
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    doc=***
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    doc ( преди 13 години )
    :},kude slagash "japonkite" pri "italiyankte" be ***
  • #25
    3 rate up comment 2 rate down comment
    фиат фен ( преди 13 години )
    Добре бе умник.Вместо да ни "светваш" карай си "качествените" немски коли с неопрпавдано високи цени, дето през седмица са в сервизна акция /новите/ , а на по-старите подръжката им е като на нови и се радвай колко си умен като ти го набиват двоен , пък аз нека се "мъча" с моята италианка.Добре , че има заблудени шарани като тебе , да се натрисат на немско, че да си откарам на хубава и евтина кола като фиата.
  • #24
    4 rate up comment 5 rate down comment
    :) ( преди 13 години )
    Каквото и да си говорим,само който не е имал фиат не знае какви са ***! Само тези дето нямат база за сравнение и имат фиат са много вярващи и те са като фордаджиите и опелджиите... Обаче идва един момент,човек си взима мерцедес,бмв,ауди или фолксваген вижда се в ИСТИНСКИ автомобил и си казва...бах се в *** съм бил да купувам опели,фордове,италианки,японки и тн и тн и тн... ама всичко е до пари... Неслучайно посочените от мен марки държат цени за който можеш да купиш 2 *** от другите.
  • #23
    4 rate up comment 0 rate down comment
    bbs ( преди 13 години )
    Този модел се появи в САЩ 2008 година.Не знам защо в Бг го презентират като SUV.Тук Крайслер го водят кросоувър или по точно опит да се съчетаят кросоувър и миниван. Колата е много добра и се продава добре в САЩ. В началото доколкото знам имаха проблем с дефектна серия компютри и имаха сервизна акция но сега всичко трябва да е на ред.
  • #22
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Къде ги тия фабрични дефекти бе ? Хаха Говорене наизуст. Само на лунатиците в българия им се виждат фабричните дефекти.
  • #21
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Ime ( преди 13 години )
    Излезе преди около година, а още преди това излезе американкият вариант, който, ако не се лъжа, имаше доста фабрични дефекти.Иначе като дизайн ми допада достатъчно, но не бих го купил.
  • #20
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Този модел мисля че излезе доста отдавна. В Белгия съм го виждал със сигурност от есента (дизел, автомат). Добре изглеждаше.