IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Opel, Turbo Opel

Немците представиха нов 1.6-литров агрегат генериращ 200 к.с. и 300 Нм.

Opel, Turbo Opel

Opel, Turbo Opel
Opel Astra GTC

През последните няколко години немската марка Opel напълно обнови гамата двигатели, които предлага за моделите си. Що се отнася до бензиновите двигатели, в Рюселсхайм залагат на турбоагрегати с директно впръскване на горивото. Те имат по-малък обем от атмосферните двигатели, които заменят, по-нисък разход на гориво и вредни емисии, но в същото време демонстрират по-висока мощност, по-висок въртящ момент и по-ниски нива на шум.

Най-новият представител на новото семейство ECOTEC двигатели на Opel е двигателят 1.6 SIDI (spark ignition direct injection, принудително запалване със свещ и директно впръскване). Това е четирицилиндров бензинов турбоагрегат с работен обем 1598 см3, с директно впръскване и Start/Stop технология. Той ще се предлага в три версии на мощността, като най-силната генерира 200 к.с. и 300 Нм.

Максималният въртящ момент от 300 Нм се постига още при 1,700 об./мин, а максималната мощност от 200 к.с. е налична при 4,700 об./мин. В сравнение 1.6-литровия турбомотор, който предшества агрегата с директно впръскване, разходът на гориво и емисиите на CO2 са намалени с 13 процента.

“В рамките на 12 месеца ще представим три напълно нови поколения двигатели. Този факт показва колко бързо въвеждаме нови продукти,” отбелязва Изпълнителният директор на Opel Карл-Фридрих Щраке. “Нашият нов 1.6-литров двигател с директно впръскване е наистина уникален по отношение на въртящия момент. Мощността нараства равномерно и без високо ниво на шум,” отбелязва директорът на отдела за бензинови двигатели Томас Йохен.
Opel, Turbo Opel
1.6 SIDI ECOTEC

Първият бензинов двигател на Opel с директно впръскване на горивото, “2.2 ECOTEC direct” със 155 к.с. направи своя дебют в моделите Signum и Vectra през 2003 година, които бяха последвани по-късно от Zafira и Astra. През 2007 година, Opel GT се сдоби с първия турбомотор с директно впръскване на марката - 2.0-литровият агрегат с 264 к.с. Една година по-късно този двигател бе въведен в гамата на Insignia и сега се предлага в две версии във флагмана на Opel: с 220 к.с. и 250 к.с. Новата Astra OPC ще се задвижва от последното поколение на този двигател и ще разполага с мощност от 280 к.с.

Най-новият турбомотор с директно впръскване (1.6 SIDI ECOTEC) ще поставя на няколко модела на Opel, но от компанията не уточняват кои ще бъдат те. Можем обаче да предположим, че това ще бъдат Astra, Insignia, Zafira и вероятно Antara, както и горещата версия на Corsa.

Тагове: 1.6 sidi ecotec ecotec sidi
0 от 500
  • #8
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Вагнер ( преди 12 години )
    Немска компания с американски шефове!!!
  • #7
    12 rate up comment 0 rate down comment
    @ Наблюдател ( преди 12 години )
    От любов към истната - немското правителство не е дало и 1 евро. Щеше да даде ако ГМ бяха продали Опел на Магна, както беше уговорката. ГМ обаче се отказаха и Меркел стисна кесията.
  • #6
    11 rate up comment 11 rate down comment
    drianov ( преди 12 години )
    От ерата на C20XE и C20NE от опел не са изкарвали добър двигател... Пишат им някакви коне, които като се качиш да караш виждаш че хич ги няма. Пишат им някакъв разход - като засечеш виждаш че е далеч над обещания... Пишат има някакво ускорение - смешно при съпоставяне с аналогичните модели... Пълно разочарование! От към техника нивото им е може би най ниското от началото на компанията, за сметка на дизайна разбира се. Те основно на дизайн разчитат.
  • #5
    13 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Обичам Опель!!!!!
  • #4
    25 rate up comment 3 rate down comment
    Наблюдател ( преди 12 години )
    След толкова помощи от германското правителство да оцелеят, просто нямаха друг път, освен да покажат нещо и то бързо! За доброто на клиентите, тръгнаха по верния път!
  • #3
    10 rate up comment 22 rate down comment
    RS1600 ( преди 12 години )
    По-скоро се мъчат да наваксат. Ford и VW са доста по-напред при бензиновите турбо мотори с директно впръскване. Отдавна са на пазара и се приемат и продават добре, а този двигател дорде го видим в автомобил ще мине още година.
  • #2
    22 rate up comment 3 rate down comment
    Ceko ( преди 12 години )
    Бензинките им винаги са били добри (изключвам зората на ECOTEC преди 17-18 години).
  • #1
    39 rate up comment 7 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    Каквото и да си говорим, Опел бая дръпнаха :)